Gå til innhold

Sønnen min hoster og hoster hele nettene... Jeg blir gal!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen vi har vært hos tusen ganger sier vi skal prøve slimløsende, gi vann etc, men ingenting hjelper. Det høres ut som han har noe slim langt nedi halsen som vil opp, men det ender i timesvis med hosting.

 

Tror jeg tørner snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd med astma medisiner? Det fikk vi til jenta vår når hun hostet og hostet.....og hostet. Funket faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen (har vært hos to forskjellige) sier at det ikke er astma(vi har tatt blodprøver etc) og at det ikke er noe å gjøre annet enn å prøve med slimløsende hostesaft, men dette her går kraftig ut over nattesøvnen vår. Er så oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvertfal noen av astmamedisinene virker også selv om det ikke er astma. Det går ann å spørre om det kan være en mulighet.

 

Ellers kan dere prøve honning, enten i melk eller direkte fra skje. Toblerone fungerer også noen ganger. Luftfukter? hee hodeenden av sengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det samme som med sønnen min, legene nektet for at han hadde astma, men vi maste og kjempet i over 1 år og da ga legen etter og vi fikk prøve medisin! Legene måtte bare bite i det sure eplet og innrømme at vi hadde rett, for etter et par mnd på medisiner kunne legen konstatere at han virket mye mindre tett og var mye mer oppegåående fordi han fikk sove på natten :) Så diskuter mer med legen, er så grusomt for de små og ligge å hoste sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare om natten? Kan det være at han er allergisk mot dun, hvis han har dundyne for eksempel? Det er sånn jeg reagerer hvis jeg sover på rom hvor det er dundyner i ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takar..

 

Dattera mi hadde det samme en gang. Fant ut at hun hadde noe med Mycoplasma (husker ikke helt), som kan ta laaang tid å bli bra. Legen sa at det ikke fantes noen medisiner.

 

Vi prøvde da med å koke opp ingefær-rot. Blandet det litt med honning etterpå og ga det til henne før hun la seg. Det gjorde underverker. Allerede første natten merket vi forskjellen.

 

Du kan prøve det. Det vil i alle fall ikke skade. Hvis han er over ett år så kan du gi honning. Hvis du dropper den tror jeg ikke han vil drikke, ingefær smaker veldig sterkt. Er han under ett år, bruk sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kanskje ikke det er ganske frustrerende for oss BEGGE at vi ikke får sove?? Kom med noe fornuftig fremfor å slenge med kjeften din. Men du vet vet like lite som legene hva som feiler ham tenker jeg.

 

Takk til dere andre som har kommet med fornuftige tips, skal prøve alt. Dyna er fjernet allerede, og melkeprodukter skal jeg kutte ut for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...