Gå til innhold

Dere som legger lite på dere i svangerskapet, hvordan ser en typisk dagsmeny ut??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva mener du med å legge på seg ekstremt lite? Jeg la på meg 8 kilo, men jeg spiste mye mer enn jeg ellers gjør, bare drittmat også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to og fire år siden jeg gikk gravid, så jeg husker ikke menyen. Men jeg spiste som før jeg ble gravid. Jeg har hadde ikke noen form for pica for mat, og mot slutten så ble jeg så fort mett at jeg spiste mindre enn i starten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste en 200 grams daimsjokolade og en halvliter cola daglig. +frokost (gjerne egg og bacon), middag - (er ikke småspist) og gjerne noe godt til kvelds også.

Jeg har aldri hatt bedre forbrenning enn da jeg gikk gravid. Burde sikkert ha lagt på med 30 kilo, men la på meg 7..

Var 93 kilo da jeg ble gravid. Er 84 kilo nå. 1.5 år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste utrolig mye trash før jeg ble gravid så da jeg ble gravid tok jeg meg selv alvolig i nakken. Kuttet ut snop og brus på hverdagene, begynte å spise mere fisk, grønnsaker, grovbrød osv. Og så gikk jeg tur hver eneste dag + at jeg drakk masse vann.

Gikk ned i egenvekt pga. omlegging av kostholdet, men babyen la fint på seg. Altså: Jeg slanket meg ikke, viktig å presisere, men jeg tok grep om mitt eget kosthold og la om til en sunnere livsstil.

 

Dagsmeny kunne være:

 

Frokost: 2-3 skriver grovbrød med leverpostei, ost, egg el. Vann og grønn-te

Lunsj: Omelett, kokt laks eller en salat. Vann

Middag: Fisk, kylling, potet, grønnsaker (spiste masse brokkoli) og saus lagd på vann

Kveld: En skive, havregrøt eller noe frukt med vaniljekesam.

 

Og så drakk jeg endel kaffe og te iløpet av dagen. Og spiste frukt.

 

Man skal ikke slanke seg som gravid, men det er lurt (både for en selv og barnet) å tenke litt over hva en spiser og putter i kroppen. En trenger ikke spise for to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gikk opp 8 kg, spiste en plate melkesjokolade med daim biter pr dag, drakk en del fanta, spiste veldig mye kebabtalerke, pizzabakeren pizza og burger, digget søtsaker. spiste jo noe sunt også, men for det meste dritt mat, også trente jeg ikke, da jeg humpet på krykker pga bekkenlåsning fra uke 6-38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. typisk svar.. jeg spiste masse masse mat, bare godteri og usunt men la ikke på meg noenting!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:30 her:

 

Vet ikke hvor vidt det er normalt svar, er bare slik det bar hos meg, ren flaks vil jeg tro. Og sjele glad for det, så for meg 30 kg + når lysten på sjokolade og dritt mat startet (uke 12) og krykkene samtidig. Men derimot var jeg overvektig før svangerskapet, så da er det ekstra godt å ikke ha gått opp mer enn som så. 2 mndr siden fødsel, og har gått ned "hele" 200 gram :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe merkelig med svangerskap og vekt syns jeg.

 

Er normalvektig. 1. svangerskap spiste jeg nesten utelukkende sunn mat og trente helt frem til fødsel. Gikk opp 20 kilo.

2. svangerskap lå jeg på sofaen i nesten 9 mnd med bekkenløsning og ekstrem slapphet, spiste utelukkende drittmat og godteri, og begynte til og med å drikke brus (noe jeg ikke har likt før). Gikk opp 20 kilo.

 

Forklar det den som kan.

 

Gikk for så vidt alt ned igjen relativt raskt begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet på litt over 110 (er 193 høg så det er ikke så mye over standarvekta), gikk ned til under 100 og er nå til bake på det jeg var.

 

jeg HATER sjokolade, elsker brus, brødskiver (helst med ost og kjøttpålegg), vann (noe som jeg ikkeklarte før).

 

spiser opptil et halvt brød for dagen, og en middag og drikker flere liter med veske (helst vann)

 

foreløbig så er det bare vannet i kroppen som gjør at jeg er tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...