Gå til innhold

Lavkarbo og gravid???


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg har i over ett år gått på lavkarbo mat (ikke diett for slanking) men vanlig lavkarbo kost! Med stabil vekt!!!

 

Nå er jeg gravid, men kan jeg fortsette med denne kosten eller bør jeg spise annerledes??? Jeg tenker ikke på å slanke meg i det hele tatt.... Men jeg ønsker spise slik jeg har gjort til nå i tillegg til lett trening...

 

Hva tenker dere som kan dette????

 

 

Ps: Jeg spiser mye kylling, kjøtt, salat, grønnsaker, lavkarbo brød. I tillegg får jeg i meg folat, multivitamin og omega3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke er noe problem.

Jeg ble faktisk oppfordret til å fortsette på lavkarbo da jeg ble gravid :)

Det er jo en livsstil og ikke noe diett, så tror ikke ungen vil ta noe skade av å ikke få poteter,ris,pasta,hvetemel,sukker+++

Så lenge du har et godt variert og sundt kosthold med masse vitaminer og mineraler så er jo det viktigst :)

Jeg vil si at du er råååflink hvis du klarer å holde deg til lavkarbo hele svangerskapet. Jeg sprakk hele tiden og gafla i meg potetgull og brød :)

 

Er du veldig usikker så for all del ta kontakt med legen din :)

Lykke til og gratulerer med en liten en på vei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en tur til legen snarest og diskutert det med ham/henne.

 

Det er hardt arbeid for kroppen å gro et barn, og lett tilgjengelig energi fra karbohydrater er ikke å forakte i den prosessen. Så lenge du ikke er i ketose vil jeg tro at det ikke er direkte farlig for babyen at du fortsetter men jeg tror jeg ville snakket med en lege eller ernæringsfysiolog for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk =) Jeg er langt unna Ketose, tror jeg har alt mellom 50 og 100 g karber pr dag, noen ganger litt mer..... =)) Jeg er ikke fanatisk lavkarbo, men har kommet inn i en sånn generell lavkarbo kost som jeg gjerne skulle holdt meg til (innbiller meg at det blir tøffere å komme tilbake til den etter svangerskapet hvis jeg spiser masse karber fremover)

 

Det eneste er at jeg spiser veldig lite ris, pasta, mel, poteter og andre korn + sukker... jeg er ikke avholden alltid =)

 

Bestilte time hos legen i dag, men de hadde ikke tid før om en stund.... så jeg får ringe litt rundt....

 

Men tusen takk for svar =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...