Gå til innhold

Trives dere i Grimstad? :)


meg83

Anbefalte innlegg

...dere som bor der? :)

 

Jeg kommer fra Oslo, men bor i Bergen, sammen med mannen min og vår 8 måneder gamle sønn. Vi har masse nettverk og noe familie her, så trives egentlig veldig godt. Likevel lurer vi på om vi skal flytte til Grimstad. Han er selv fra Sørlandet, og vi har muligheten til å få en gratis tomt på et veldig idyllisk sted. Vi vil da bl.a. komme nærmere besteforeldrene på begge sider, noe som er et stort pluss! Jeg lurer rett og slett på om det er noen her som bor i Grimstad, evt. kjenner godt til stedet, og kan fortelle meg hvordan det er å bo der, for unge voksne, barn, familier... =) Jeg vil vite alt som er å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grimstad er en liten by, og med det er det både fordeler og ulemper.

Er mange fine turområder, og det ligger bare 25 min kjøretur fra Sørlandsparken med Dyrepark, Ikea...Jeg synees Grimstad er litt for liten jeg da, men med Arendal og Kr.Sand bare 20 min kjøretur vekk, så går det jo. Og Grimsatd er en typisk sommerby, som kanskje er litt "død" på vinteren.

Grimsatd er en studentby, så utelivet er preget av det. Er mange barnehager og skoler, kvaliteten vet jeg lite om. Var kanskje ikke mye til hjelp, men håper det hjalp noe i all fall :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar -alt hjelper =) Er sjelden ute, så akkurat det betyr lite.. Byen er jo mye mindre enn jeg er vant til, så hadde ikke villet bo der hvis ikke Kristiansand var så nærme. Lyst til å utdype mer om fordeler og ulemper? Er det sånn at "alle kjenner alle"? Er det OK fritidsaktiviteter for barn der? Har lest litt på nettet, og det ser ut som at utvalget er ganske bra? Greie folk å bli kjent med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...