Gå til innhold

Problemer ang leilighet, eier og strøm.. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leide en leilighet i fjor.. Bodde der fra september til november, måtte da flytte ut på grunn av problemer hjemme. Det var tre mnd oppsigelse på denne leiligheten, og jeg hadde begge settene med nøkler. Nå fikk jeg en strømrekning på nesten 4000 kr, på den leiligheten. Perioden var fra midten av november til midten av januar. Altså den tiden oppsigelsen var.

Men, jeg syns ikke at jeg skal betale dette. Jeg var ikke i leiligheten en eneste gang, og hybelverten har vært oppom leiligheten å skrudd på varmepumpen på fullt. Den har stått å gått på fullt hele vinteren. Jeg syns dette er grusomt dårlig gjort av han, og jeg har fortalt han at jeg plent nekter å betale en strømrekning på nesten 4000 kr, på en leilighet jeg ikke har vært i.

Det jeg lurer på, er om jeg kan melde han ( en slags liten hevnaksjon dersom jeg må betale, barnslig som jeg er... ) for å ha gått opp i leiligheten mens jeg fremdeles hadde den. Når det er tre mnd oppsigelse på en leilighet, så er den fremdeles min, og da kan ikke han gå opp i den uten å høre med meg, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den kulden vi hadde i vinter så var han jo nødt til å ha skikkelig varme på i leiligheten når ingen var der til å passe denn og han var jo også nødt til å se etter at alt var i orden i denne perioden når du ikke gjorde det.

Skrevet

Huseier har all rett til å gå inn i leiligheten om det er for å forhindre skade som det ville blitt om det ikke sto varme på i leiligheten.. Selvsagt må du betale. Du kunne jo bodd i leiligheten mens oppsigelsen gikk, hvorfor skal han betale for at du valgte å ikke bo der?

Skrevet

Såklart måtte han passe på den, poenget her er at han gikk opp i leiligheten uten å spørre meg, og så ga meg en strømrekning på 4000 kr!!

Han kunne ha tatt en enkel telefon til meg, så hadde jeg dratt opp og skrudd på varme. Ikke på fullt, men jeg hadde skrudd på slik at det ikke frøs.

Skrevet

Det er jo ei selvfølge at du må betale noe strøm for denne perioden. Men 4000 kr på 2 mnd er jo veldig masse, syns det høyres usannsynlig masse ut for kun å holde den temperaturen som er nødvendig for å unngå frosne rør. Vi er til sammenligning en familie på 3 i tomannsbolig og brukte 6000 kr på strøm på 3 mnd i vinter... Det burde vere mulig å inngå et kompromiss.

Skrevet

Vet du at det var han som skrudde på varmen?

Hva med kjøleskap, fryser, varmtvannsbereder ol, sto ikke det på?

Hvor mye strøm brukte du forrige vinter i forhold til hva du ble fakturert for i år? Husk at strømmen var dyr og det var kaldt! Når det er kandt fungerer vrmepumpene dårlig, så det kan hende det stemmer. 1300 kr/mndhøres ikke så mye ut for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...