Gå til innhold

Emmaljunga edge duo vs citycross. (og sps angående citybag)


Gjest MIF

Anbefalte innlegg

Gjest fanten

Har i utgangspunktet lyst på en citycross, siden to av mine venniner er veldig fornøyd med denne. Har hørt at edge duo er noe tung ifht citycrossen? Og i utgangspunktet er det dette som er grunnen til at vi har lyst på en citycross. Noen som har erfaringer med dette? Hvor tung er egentlig edge duo i forhold? Vi holder øyene oppe på bruktmarkedet, håper på å kjøpe brukt, og ser at det er mye flere edge duo som legges for salg enn citycross. Så om det ikke er SÅ stor forskjell så....

Ellers så lurer vi på å kjøpe citycrossen ny, men at vi kjøper citybagen som skal brukes de første 6 mnd brukt. Det er vel ikke slik at om man kjøper en citycross fra 2011 så må citybagen også være 2011 - model? Man kan kjøpe en tidligere model av citybagen og ha en ny citycross ikke sant?

Håper noen vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edge duo er tyngre, men er vel helst understellet som gjør det. Den har vel i tillegg bedre trilleegenskaper også pga lufthjul. Jeg har prøvd den bare med det tyngste sporstunderstellet, ei venninne har det.Hvordan de andre understellene er vet jeg ikke.

Jeg hadde city cross, og den er liten i forhold. Jeg hadde ikke city bag, man vil da tro at det ikke er problem å bruke en la oss si 2009 modell bag på en 2011 understell, men spør i butikken før du kjøper.

 

Fordelen med citycross er at den er lettere å ha med å gjøre inne på kjøpesenter, lettere å ta på bussen og tar noe mindre plass i bilen.

Fordelen med edge duo er at den har lufthjul, det savnet jeg på citycrossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker citycrossen vår. Hadde edge duo til nr 1 å den byttet jeg ut når hun skulle over i sportsvogn, syntes den var for stor og høy. Nå til nr 2 kjøpte vi city cross å jeg er super fornøyd. Den er en fryd å trille.

Nå har vi byttet over til sportsvogn og minsten elsker å sitte der :)

 

savner ikke lufthjul.

 

Du kan ha en tidligere modell av city bag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fanten

Takk for svar. Trenger en vogn som tar "liten" plass i bilen. Og som jeg kan trille på grusvei, ikke bare asfalt... Men det funker vel citycrossen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eDGE DUO VEIER CA 20KG, MENS CITY CROSSEN VEIER 11-12 KG(ooops ikke meningen å skrike).....

City crossen har punkteringsfrie hjul, litt kjedelig hvis du er langt hjemmefra og har lufthjul som punkterer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å kjøpe edge duo men nå vurderer vi sterkt city crossen pga vekt og størrelse.

Noen som har erfaring med å bruke soft bagen( Quadroliften) i citycrossen til nyfødt! Får sommerbaby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Citycross tar en del mindre plass i bilen enn edge duo men city crossen er heller ikke av de som tar minst plass. Vet ikke hvilken bil dere har men vi har toyota avensis stv å har fortsatt plass til en del selv med citycrossen bak. Har ikke prøvd med soft bag men vet om folk som har hatt soft bag i andre vogne å det har gått helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...