Gå til innhold

Overtidskontroll


Stoltmamma:)

Anbefalte innlegg

Heihei, noen som har vært på overtidskontroll på sykehuset? Hva er det som skjer der? Jeg har virkelig stor angst for GU, men regner med at jeg kommer ikke utenom dette?

 

Hva er sjansen for å bli satt igang på første overtidskontroll? Jeg skal på dette når jeg er 3 dager over termin,og jeg har virkelig ikke lyst til å gå 2-3 uker over.. Føler meg ganske ferdig nå..

 

Setter pris på svar, og lykke til resten av dere med termin rundt hjørnet/dere som er på overtid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt hende det varierer litt fra sykehus til sykehus, men på de overtidskontrollene jeg har vært (mange), så har jeg først tatt ctg for å sjekke om hjerterytmen, bevegelsene, pulsen ol til babyen er bra. Deretter er det inn til lege hvor man tar ul for å se at det er godt med fostervann, at det er fin gjennomstrømning i navelstrengen og at morkaka ser fin ut. I tillegg tar de en vekstestimering.

 

De aller fleste gangene tilbyr de seg også å sjekke modning og evt strippe litt, men om du ikke ønsker dette kan du fint takke nei da det absolutt ikke er noe du må :)

 

Der jeg skal føde er 1.overtidskontroll da man er 8 dager over termin, men om alt ser bra ut setter de ikke igang før man er 12 dager over termin. Hvilke prosedyrer de følger på ditt sykehus kan du spørre dem om da det varierer fra sted til sted :)

 

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...