Elviraen Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg snakket med noen som akkurat hadde født og de hadde kommet på sykehuset med modningsrier og var rundt termin, de hadde fått sånn klyx eller klyster eller hva det heter og da hadde fødselen startet. Detter er vel hovedsaklig for å "tømme" tarmen slik at det ikke er så trangt der og at man ikke skal drite seg ut så mye..... huff... Så spurte jeg jordmor om dette var noe man kunne gjøre selv rundt termin, hun sa det ikke var farlig, men at det heller ikke var noe man skal ekperintere med, hun sa at en mild form for avføringsmiddel er helt ufarlig å bruke og at det KAN sette i gang fødselen, men hvis et gjør det er den nok uansett rundt hjørnet.... så da sa jeg at jeg ville prøve dette rundt termin for å se, hun syntes dette nesten var morro, og sa "ja du får prøve å se om det virker" hvis det skjer noe må du i allefall si fra når du kommer på sykehuset at du ikke trenger mer der..... johooo, dette blir morro jenter!! Jeg tror jeg skal prøve dette 28 april, har temrin 2 mai.... 4 dager FØR termin...... hva tror dere!? Noen som har fått klyster når de kom på sykehuset for å føde!? og opplevd at det satte "fart" i sakene!?
Mia2011 Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Har ikke fått,og har ikke tatt Ville heller ikke eksperimentert med dette, selv ikke så nær termin.. er litt overrasket over tilbakemeldingen du fikk fra din jordmor, "alle" fraråder jo mot slik eksperimentering.. Men det er jo ditt valg
Babyønske �� Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Jeg fikk klyster før forrige fødsel, og det tok en knapp time så satte riene i gang. Men jeg var da igangsatt med modningstabletter, så var godt moden på forhånd. Ble også strippet rett før jeg satte klysteret. Så hva som egentlig gjorde at det startet er ikke godt å si. Denne gang vurderer jeg å prøve miniklyster her hjemme rundt termin om jeg har hatt tegn på modning.
Malia Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Jeg fikk samme beskjed fra min jordmor. Men lakserolje derimot frarådet hun på det sterkeste. Avfødingsmiddel som løser opp innholdet i tarmen skal vissnok ikke være farlig, og kan sette i gang om man er moden (siden det blir litt ekstra aktivitet i tarmen) Men Lakserolje tømmer hele magen, og kan "riste" såpass i tarmene at man kan risikere en styrtfødsel som kan være farlig for mor og barn.
<harmoni> Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 jeg kom inn på sykehuset 1 uke etter termin med små rier ( som jeg hadde hatt i 6 timer da) og 1 cm åpning.. de satt klyster på meg og når det hadde gått 1 time hadde jeg 4 cm åpning og i aktiv fødsel.. 10 timer etter så hadde jeg en perfekt liten skapning i armene! så her hjalp det men klyster, men vet ikke om jeg hadde tørt å tatt avførings middel på egenhånd for å sette i gang fødselen, men det kan nok ikke skade siden jordmor sa at det var greit! lykke til:)
gadget Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 Jeg er ihvertfall ikke så glad i klyster at jeg er villig til å prøve det ut. Ungen kommer når den kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå