Gå til innhold

Lunsj til en på 13 mnd


malin85

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som ikke er glad i brød i det hele tatt.Han spiser bare pålegget og kaster resten på gulvet. Prøvd med forskjellig pålegg og forskjellig brød, men han vil ikke ha. Han har spsist brød før så kan jo være det bare er en fase han er inni hvor han ikke vil ha brød.

 

Så jeg lurer på om dere har noe forslag på hva annet jeg kan gi ham til lunsj, som metter.

Han får brød og yoghurt nå, men spiser jo ikke brødet og synes det blir litt i minste laget med bare yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøt? Gutten min spiste grøt til han var 18 mnd, de siste månedene fikk han Småfolk sin 18 mndsgrøt og den var populær. Prøv gjerne vanlig havregrøt med fruktmos is.

Ellers spiste gutten vår på den alderen f.eks. toast (med skinke/salami og ost) eller ostesmørbrød (det gjør brød litt mer spennende), omelett, enkle pastaretter (f.eks. pastaskruer med hjemmelaget tomatsaus og revet ost på) eller salat (kylling/skinke i biter, oliven, pasta, osteterninger, cherrytomater, eggebåter osv) til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser grøt til frokost og kvelds så synes det er nok med grøt. Men toast og ostesmørbrød var lurt. Det skal jeg prøve. Salat var også lurt. Det er sikkert spennende og sitte og spise alle de småbitene.

Tusen takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Glemte forresten et tips til. Å få en varm fiskekake eller karbonade i hånden er også stas, både hjemmelaget eller fra ferskdisken i butikken (steinbitkarbonade med purre og hvitløk eller det som kalles lunsjkaker, dvs karbonader med erter og gulrøtter i, er veldig populært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...