Gå til innhold

Tror jeg har kreft..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ved en tilfeldighet en føflekk i hodebunnen min, som ikke ser normal ut. Hadde for en stund siden undercut, hvor jeg barberte deler av håret mitt. Syns kanskje jeg husker at jeg hadde en liten føflekk der, men nå har den altså blitt enorm, og rosa på midten, med mørkebrun ring rundt.

Har følt lenge at det kom til å skje noe "stort" snart, og nå tror jeg altså det er kreft.. Jaja..

Vet ikke riktig hva jeg vil med dette innlegget..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kom deg til legen asap! Lykke til og håper på det beste!!!

Skrevet

Takk for det! Ringte legen i stad (fant flekken i går), og fikk time på onsdag, da legen min var på kurs frem til da. Damen i telefonen sa det ikke utviklet seg noe om jeg måtte vente to dager. Men blir nok lite søvn frem til onsdag...

Skrevet

uff, det skjønner jeg. Du kan ikke dra til volvat eller noe i kveld da?

Skrevet

Jeg kan si at jeg opplevde det samme for 4 år siden, jeg fikk den fjernet, og da den ble testet var den ikke ondartet. Så prøv å ikke ta sorgene på forskudd ;)

Skrevet

Jeg gjorde det samme for et halvt år siden.

Jeg fjernet eden fordi den klødde.

Det var store celleforandringer i den. Så nå må jeg fjerne alle føflekker på hele kroppen... :-/

Skrevet

Det er ikke uvanlig at føflekker forandrer seg og vokser. Man skal være obs,men også huske på at det er de ferreste det blir kreft i. Det du beskriver bør sikkert sjekkes,det kan være en "snill" kreft-type,i så fall er sjansen for at det går bra om du fjerner den nå nesten 100 % vil jeg si. Jeg er jo ikke lege og litt tåpelig å si sånt uten ¨å ha sett den. Men kan si så mye som at det er ujevne flekker som vokser,evt klør og blør og særlig de som er kullsorte som kan være ondartede.

Skrevet

Jeg har en føflekk som klør og som er ujevn med en svart utflytende ring rundt. Kanskje på tide å komme seg til legen da?

Skrevet

Takk for svar! Jeg har jo undersøkt litt (google kan være ens beste venn, men også ens verste fiende når man mistenker at noe er galt), og flekken stemmer ikke veldig overens med de bildene jeg har funnet av ondartede kreftsvulster. Men siden den har forandret seg så mye, blitt stor, og er ujevn i fargen, kan det stemme litt likevel.

Prøver å ikke ta alle sorgene på forskudd, og merkelig nok tror jeg dette kan være en slags "positiv" opplevelse hvis jeg tenker fremover. Alle opplevelser lærer man av, og om det skulle vise seg å være kreft, har jeg ikke tenkt å legge meg ned og dø av den grunn. Det virker for usannsynlig at flere i en søskenflokk skal dø av kreft i ung alder. (Hadde en bror som døde 15 år gammel av hjernesvulst.)

Skrevet

13.06, jeg ville nok kommet meg til lege for å ta en titt på den ja! Er det noe skummelt ved den, så er det best å oppdage det tidlig før det evt. sprer seg.

HI

Skrevet

Hvis det ligger kreft i familien ville jeg vertfall sjekket føflekken. Vet ikke om den type kreft er arvelig, men vet at noen typer er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...