Gå til innhold

Mountain Buggy Urban Jungle vs TFK Joggster Twist


Ruter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var i samme vurderende situajson for et ar måneder siden. Valgte TFK bla pga den er endel bredere og det er bra når barnet er passert ett og det skal sove i pose. Skinnpose og voksipose vil få problemer i MBUJ-vogna pga at den er så smal. Den skal også være endel lengre når den legegs sammen sml med TFK. Ellers tror jeg det er mye skjønnsmessig hva man velger. Kan tipse om nettstedet jeg kjøpte min vogn fra; www.bikeshop2000.de. Totalt med vogn, bag, to x regntrekk, fotpose, adapter til bilsete, nrsk moms mv kom alt på ca 5000 nok. (Bare sportsvogna koster 6999, kr på Barnas Hus, så her er mye å spare). Bestilte vogna på enmandag, og fikk en i posten i to forsendinger på fredag og lørdag isamme uke. Herved anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som velger MBUJ er helt frelst på denne vognene og de som går for TFK er helfrelst for den;))) Smak og behag.

Vi valgte TFK fordi den har størst både bag og sittedel, den blir minst når man slår den sammen, den har håndbrems (det er utrolig praktisk i bratte nedoverbakker), den er veldig god og lett å trille og har en del fiffige løsninger med lommer her og der. Vi er kjempe fornøyd og ville aldri byttet - har nå brukt den i et år. Denne vil passe lillemor til hun er over 3 år (om hun vil sitte i den så lenge da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill:-)

Ang TFK: hører at noen klager på glidelåsløsningen i ryggen. Føler dere at den har vært OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt noen som ikke liker det, men jeg synest det er veldig praktisk og greit - skjønner ikke helt hva som er problemet... Du har 4 forskjellige innstillinger, trenger ikke mer enn det;) En annen ting som er bedre med TFK er at du kan feste opp fotbrettet, veldig greit når de ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste som her nevnes med at man kan legge opp fotstøtten var veldig viktig for meg med lange barn. Godt for barna å kunne ligge rett ut når de skal sove (selv om de butikkansatte påstår at barna ikke merker at de ligger i en krokstilling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt begge, og er nå helt frelst på MB. Den er enklere, i alt, renere i designet go mye mer holdbar. Jeg mener at MB har en ulsåelig kvalitet, den kan stå ute uten å ruste , ingenting som går i stykker og den er smidigere å trille. Glidelåsene på TFK går lett istykker hvis det er en uerfaren (med TFK) som skal håndtere vogna (les besteforeldre osv) og skruer, bremser osv må passes på så de ikke setter seg / ruster. Er du ikke glad i vedlikehold og puss, og vil ha en vogn du omtrent kan slenge fra den ene siden av flyet til det andre (hvis du skal reise endel) uten at den går istykker, vil jeg virkelig anbefale MB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tillegge at MB passer barn opp til 105 cm, der går smertegrensen for å skalle i kalesjen. Har tatt ut min gamle MB idag, og eldstemann måtte teste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...