Gå til innhold

Noen som har lyst til å komme med noen innspill her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal ta med meg mini å flytte til Oslo.

 

Jeg bor i en mindre by et par timer fra Oslo. Kjæresten min bor i Oslo. Vi har vært sammen et par år nå, å avstanden begynner å tære på. Så vi har lyst til å flytte sammen etterhvert.

 

Det som holder meg i byen jeg bor i nå det er foreldrene mine og brødrene mine. Jeg har veldig få venner her, men flere i Oslo. Men her er jo familien min. Men nå er det jo ikke den lengste veien, så vi mister jo ikke kontakten på noen måte egentlig.

Jeg har heller ikke jobb her, å har nå gått arbeidsledig i et halvt år. Det er den største grunnen til at jeg vurdere å flytte. Kjæresten min har jobb der han bor. Å vil ha vanskeligheter med å få jobb her jeg bor nå. Jeg har større muligheter i en større by.

 

Faren til barnet mitt har ikke kontakt så der er det ingen hinder...

 

Jeg vil jo da leie ut leiligheten jeg har kjøpt meg her. Men så er det barnehage da. Jeg må jo ha det for å være arbeidssøker. Er det full dekning i Oslo eller rundt? Jeg kunne ikke tenke meg å bo midt i sentrum.

 

Hadde dere flyttet vekk fra familien slik situasjonen er for oss nå?

 

Setter stor pris på svar og om noen kanskje har noen innspill? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier GO FOR IT!

 

Jeg gjorde dette, hadde ikke en kjæreste her i oslo da, men jeg trengte nye omgivelser :)

 

Og det er nå snart 3 år siden, kidn har det fint, jeg har samboer, venter mitt andre barn og driver min egen butikk :)

 

Ikke noe å somle med, vi er unge en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen deler av oslo er det bra barnehagedekning, det varierer veldig fra bydel til bydel.I min bydel er det ventetid, men hvis man er villig til å reise til nabobydelen for barnehage får man plass i løpet av noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Flyttet du bort fra familien?

 

Jeg har ingen veldig nær familie i Oslo. Men en reisevei på 2 timer er kanskje ikke allverden. Bare er så knyttet til dem, å det er mini også. Å hvertfall siden han bare har den siden av familien. Men kjæresten sin familie har forsåvidt tatt oss i mot utrolig godt da =D

 

Okey, ja å kjøre litt for å komme til bhg. regner jeg med at kanskje må til. Jeg vet jo ikke hvor jeg evt. kommer til å få meg jobb heller. Å vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Først må jeg vel ha en bhg. plass for å være reell arbeidssøker. Å når jeg har fått flyttet så kan jeg begynne jobbsøkingen kanskje.

 

Hm..

 

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet fra alt og alle, jeg tenkte at dette er min tid, så jeg tar med meg poden og flytter, for å gjøre det jeg vil :)

 

Og tro meg, jeg vet.. som alenemor så blir både du og poden knyttet til familien. Men de kommer på besøk og dere kan dra på besøk! Jeg har 5 timer hver vei jeg.. men det har gått fint, ingen har gått glipp av noe!

 

Jeg har ikke angret et sekund på flyttingen. Savnet er der, men skype er en fin ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som holder litt tilbake er vel barnehageplass, men om du ringer søkerkontorene så kan du høre om det er muligheter.

Jeg bodde i oslo og fikk ikke plass til barna mine før de var 2 år. Så det var ikke bare bare å få plass. Men det er jo mulighet med dagmamma også da. Og om man ringer rundt til private barnehager kan man ha en sjangse :)

 

Det er vel ikke værre å gå uten jobb i en periode til du får barnepass der en det er å gå uten jobb der du bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke. Men jeg vil vel miste dagpengene mine så fort jeg står uten barnepass.. Å uten penger kommer jeg ikke langt. :o)

 

Jeg kan ringe barnehagekontoret kanskje, å de private. Sønnen min er 4 år. Håper det vil gå bra med en overflytting for han. Han vil jo få nesten 2 år i samme barnehage før han skal begynne på skolen.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...