Gå til innhold

middag som 3-åringen vil spise???


Fiona-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min 3 (snart 4)-åring spiser det meste. (Og særlig fisk!) :) Men her er retter som faller i smak hos oss:

 

Svenske kjøttbullar med hjemmelaget potetmos, kokt brokkoli, fløtesaus og rørte tyttebær.

Taco! ;) Agurk, paprika, mais og revet ost er populært tilbehør. Jeg bruker svinekjøttdeig. Det er litt sunnere.

Fullkornspasta med hjemmelaget kjøttsaus. Si fra om du vil ha oppskrift på saus! :)

Hjemmelagde hamburgere.

Pannekaker med bacon og hjemmelaget blomkålsuppe til.

Grønnsakssuppe med kjøttboller.

Sodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prinsesser spiser det vi spiser.Om de ikke vil ha slipper de spise maser aldri rundt maten. De kommer somregel spiser når de finner ut det ikke hjelper klage og syte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Småen spiser nok fisk han... det er nok heller sånn at jeg ikke gjør det... :( Prøver å passe på at han får det når han spiser hos besteforeldrene og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Småen spiser nok fisk han... det er nok heller sånn at jeg ikke gjør det... :( Prøver å passe på at han får det når han spiser hos besteforeldrene og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må nok spise det som er servert her også, men det er bare så vanskelig å komme på noe å lage til middag innimellom synes jeg.

Og når det er bare jeg og han til middag kan jeg like godt lage noe som vi begge liker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så god! ;) Spiser du ikke fiskeboller/kaker heller? Det er jo god og lettvint mat. Jeg har en svigermor som forsyner meg med hjemmelaget, og det er så klart best. Men du finner gode varianter i fiskedisken også! :)

 

Server fiskekakene i hamburgerbrød med salat, agurk, paprika, tomat eller noe annet dere liker, og rømme/remulade/dressing/ketchup. Ha stekte poteter til. Fiskeboller synes jeg er best på tradisjonellt vis med revet gulrot, hvit saus, kokt potet og stekt bacon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen populær rett her i huset.

 

Kyllingfilet deles i små biter, stekes og krydres med det man liker. F.eks: basilikum, estragon, salt og pepper.

Serveres på "taco-vis". Små skåler på bordet med forskjellig tilbehør: fetaost, oliven, løk, mais, paprika, agurk, tomat, ananas, eple, avoacado, osv...

Da kan alle ta det de liker! :) Pitabrød og rømme til. Evt kokt ris og saus, hvis du heller vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde "lag din egen pastasalat" her for et par dager siden. Laget pasta og satte frem tilbehør som vi blandet med pastaen direkte på tallerkene våres. Det var veldig populært både hos 4- og snart 2-åringen i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...