Gå til innhold

hmm hvordan bli en glard gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sliter litt med nedstemthet føler jeg.. Gleder meg jo selfølgelig til babyen kommer og alt det der, men er lissom ikke overhysterisk med baby i magen. å Hater at alle skal kommentere for en fin tid jeg er i nå.. er det bare ikke godt opp for meg enda eller?? har over lengre tid ønsket ett barn og da samboeren ka klarsignal var saken i bok.. Har liksom ikke reagert slik jeg trodde jeg skulle(på UL, hos JM, osv)..... Flere som her det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte den:-)

 

Er du trist og nedstemt ellers?-Eller er det de manglende lykkefølelsene over en graviditet du savner?

Du har ikke barn fra før?

 

Vanskelig å hjelpe konkret, men det som slår meg er at hormonene kan være litt nådesløse, og ofte er det vanskelig å skille på hva som er hormonelt betinget, og hva hadde man følt uansett.

Ihvertfall har jeg ofte følt det slik.

En annen ting er også det enorme fokuset det er på hvilken euforisk lykke det skal være å gå gravid...

I mitt første sv.skap var jeg helt normalt glad, interessert i babyen o.s.v

Det var først når jeg sammenlignet med "alle" andre, jeg lurte på om jeg følte mindre på noe vis...

Følte at de andre var mer oppdatert, innterressert, og hadde mer glede og tilknytning til babyen.

Det er vel først i ettertid at det går opp for meg at ingen er like, og for meg trengte jeg tid for å bli kjent med babyen:-)

Slik har jeg det nå også. Det er nesten litt uvirkelig å se for seg hvem den lille personen i magen er. Litt rart å forholde seg til at jeg snart blir tobarnsmamma. Enda så etterlengtet og ønsket den lille er!! det at du synes at det er rart at andre synes du er fin som gravid o.s.v, kan det ikke være for at det føles unaturlig og litt fremmed enda? At det er uvirkelig?

Som sagt, jeg venter nr 2 og synes det fortsatt er uvirkelig, litt skremmende og veldig rart å forstå hva som er i ferd med å skje:-)

Ingenting er unaturlig eller galt å føle.

Håper du har noen å snakke med, husk det er ingen skam å si at du føler deg nedfor!

Jeg tror dette er så mye mer vanlig enn hva alle tror, og at det skulle ha vært snakket mye mer om dette!!

Håper du får en fin-fin dag, og at det vil føles lettere etterhvert:-)

 

Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:=) takk for svar, nei har ingen barn frafør og er vel ikke trist hele tiden.. mere den manglende lykkefølelsen. er sant som du sier at man sammenligner seg for mye med andre.. Har en fantastisk samboer og alt jeg egentilg kunne drømt om og joda er jo lykkelig.. meen noe som ikke stemmer. så er vel bare at det tar litt tid. får ta en dag igangen så går det nok over:=)

 

Ha en fin dag du å:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...