Gå til innhold

Grand canaria i 2 uker, kan noen hjelpe meg med tips til klesvask, pakking og flyreisen?


Makkapakka

Anbefalte innlegg

Skal til Grand Canaria i 2 uker snart og har noen praktiske spørsmål:

 

- Synes det er vanskelig å pakke klær til barna på 3 år og 9 mnd. Er jo kjølig her hjemme, hvordan er egentlig været på Grand Canaria nå? Vet det blåser mye, men betyr det at de må ha strømpebukser under kjolene sine + jakka, f.eks?

 

- Jeg har ikke klær til 14 dager.... må nesten vaske klær underveis. Minstejenta har vel maks 6 bodyer og størstejenta søler utrolig mye. Noen med erfaring med klesvask i Bahia Feliz området?

 

- Flyreisen: Da vi bestilte tur ante jeg ikke at minstejenta skulle bli en meitemark!!! Hun liker ikke sitte rolig på fanget..... så jeg ser ikke frem til flyreisen akkurat. Har noen erfaring med å ta med en softbag på flyet som babyen kan sove i?

Har bestilt seterad hvor det er plass til "babycrib", men tror jenta mi er for tung for den. Jeg vet at på den seteraden er det litt større benplass, så jeg tror vi skal klare å legge en softbag ved beina våre som minstejenta kan sove i. Hun sovner lett takk og pris.

Har lest om andre her inne som har gjort det. Erfaringer?

 

Ellers tar jeg imot alle tips til reisen og opphold! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh kom igjen da!

Jeg mener ikke at dere skal vaske klærne mine, bare gi meg tips om klesvask o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. 26 grader der nå så de trenger ikke strømpebusker.

Det er jo bare å ta med en bag og se. Er det ikke plass eller hun ikke vil kan dere legge den på hyllen over dere.

 

Kanskje hotellet deres har vaskerom.Om det ikke er det har jeg brukt å ha med vaskepulver for håndvask og vasket i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hvilket hotell skal dere på? vi skal til bahia feliz til sommeren =)

 

om jeg hadde vært deg, ville jeg tatt med et par strømpebukser og et par gensere.

det er jo dit man drar på vinteren så så kaldt kan jeg ikke forestille meg at det blir.. =)

 

det kan hended e har vaskerom på hotellene. ellers er det bare å kjøpe en bøtte og vaskepulver å gjøre det beste ut av det!

 

jeg ville ringt reisebyrået å spurt om softbagen, selvom andre har fått lov kan det hende det har vært fra et annet reiseselskap! =)

hvor tung er hun? jeg tror grensen er på 10-12 kg. det som og går an er å ta med f.eks dyne og et teppe.legge dyna på gulvet og teppet over henne, om det er sjans for at hun sovner på den måten da.

 

jeg leste at det er lurt å ha med seg bleier. det er dobbelt så dyrt der

 

god tur!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare deg ang klesvask hvertfall :)

 

I resepsjonen på Orquidea (som er resepsjonen din om du skal bo på tres vidas eller las pitas) selger de poletter som du kan bruke i en vaskemaskin på et vaskerom på baksiden av hotellet, rett til venstre for hovedinngangen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for vaskesvar! :)

Det hjelper oss veldig, kan jo ikke ha med klær for 2 uker. Så mange truser har jeg ikke engang selv ;)

 

Har vurdert å bare legge henne på en dyne på flygulvet ja, men hun ruller så mye rundt så hun "må ligge trangt" for å sovne.

Er ikke redd for at vi ikke får med softbagen egentlig, den skal jeg nok få smisket med inn på flyet. Lurer heller på om det faktisk er plass til den på den lille beinplassen vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kom hjem fra Puerto Rico på fredagen som var, og jeg vil absolutt anbefale deg å ha med strømpebukser/tights og langermede tynngensere til kvelden, det er kaldt når sola er gått ned!!

Var ca 28 grader på dagen, men var nok ned i 12-13-14 grader om kvelden/natta.

Jeg ville nok ha pakket med meg noen tynne tynne ullgensere/strømpebukser til kvelden, faktisk!

 

Ellers løste jeg det med klesvask å kjøpe en pakke vaskepulver og bruke vasken på badet/kjøkkenet/badekaret for å skylle ut av svette og gnikke unna den verste skiten. Har du mulighet for å bruke selvbetjent vaskeri er jo det det beste:-)

 

Når det gjelder flyturen har jeg ikke store erfaringer med så små barn, men hvis barnet ikke veier mer enn max-grensen på babycrib hadde det nok vært en god idè. Da sønnen vår var nesten ett år sovnet han enkelt i fanget mitt på flyet, men nå er han en sånn en som sovner uansett og da...

 

Til 3 åringen vil jeg anbefale å ta med fargeblyanter og en tegneblokk og kanskje en bok med klistremerker. Det var god underholdning i mange timer for oss....:-) Og så fikk han en pakke duplo-lego underveis på reisen. Stas!

 

 

God tur, jeg misunner dere som skal til varmen!!

Vi hadde kun en uke, og skulle GJERNE hatt en uke til;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere skal sitte der de har sånn babycrib helt foran så er det plass til det inne på flyet. det er ganske stor plass egentlig foran der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...