Gå til innhold

Inspirert: Er det noen som har byttet navn på sin baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva var i så fall grunnen til det? Hvordan gikk det? Var det naturlig å kalle den lille det "nye" navnet etter å ha byttet det?

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har en liten gutt på 4 mnd. Jeg angrer så på navnet! Klarer ikke å få ro i sjelen....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke byttet navn, men om jeg hadde angret så ville jeg byttet navn.

 

Gutten din er så liten at han merker ikke noe. Så vil du bytte gå gjør du det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet skrivemåte bare;-)

 

Hvis du angrer så fælt, så fort deg og bytt. Plutselig er det blitt for sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi bytta navn på barnet etter noen mnd fordi hun plutselig fant et hun syntes passa mye bedre. De hadde ikke fortalt så mange om navnevalget så det gikk helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet og kjenner heller ikke til noen som har byttet, men jeg tenkte når jeg leste dette at et navnebytte når blir fort glemt og etter noen mnd er det like naturlig med det nye navnet. Bytter du ikke, vil du kanskje angre resten av livet?

 

 

Det er jo bare til å begrunne det med at den lille ikke var noen "Olga" likevel, he he ;o)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, men jeg er jo litt redd for hva andre måtte tenke.....

Huff, at dette skal være så vanskelig!

Men det er godt å lese at dere her ikke synes det er helt på tryne å bytte, selv om han nå er 4 mnd.

 

Det er oppkallingsnavn vi har lyst til å bytte til, så kanskje ikke familien synes det er så dumt allikevel? Men samtidig så har jo "alle" rundt ham blitt vandt med navnet, ,og det blir sikkert rart å bytte.

 

Det blir i så fall fra Noah til Anders (ja, jeg vet det er to VELDIG ulikke navn....) . Vi tok en litt for hurtig beslutning da vi bestemte oss for Noah....

 

Uff...... Hva synes dere om navnet Anders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noah og Anders er to sider av samem sak. Like ordinære og kjedelige navn. Så bare bytt dere. Sikkert ingen som kommer til å merke det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hva vi syns?

 

Men hvis du nå en gang bryr deg, så er Noah dritkjedelig og fryktelig oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders er kjempefint! Mye bedre enn Noah, som er kjeeeeedelig!

 

Bytt, dere! Han er så liten enda at det går helt fint!

 

 

Dere får bare si at dere ikke føler at han er noen Noah. Så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min bytta på gutten sin. hun hadde dobbelt navn Feks: Per Ola... Det første året hans fikk vi beskjed om å kalle han Per,men så ble det toppliste navn og alle het det,så da fikk vi beskjed om å begynne å kalle han Ola... Han er nå over 20 år å det har gått helt greit :)

 

 

Jeg synes Anders er finere enn Noah ;)

Jeg ville ha bytta om jeg var deg! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Til den som spurte om det var viktig for meg hva dere måtte synes om navnet, så er svaret nei. Men det er jo morsomt å få høre det i fra dere, for dere er jo ærlige- her er jo alle anonyme!

 

Og du anonym som mente at ingen kom til å merke navnbyttet fordi begge navna var like kjedelige, du har vel en skikkelig dårlig dag i dag. Usaklig kommentar!

 

Vel, hyggelig at flere har kommet med eksempler på at det går bra.

Tror vi kommer til å bytte, kanskje til helgen?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som byttet navn på babyen da han var rundt 4 mnd, og syns ikke det var noe rart, for det nye navnet passet faktisk MYE bedre til han enn det første navnet...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har følt litt på det samme selv. Jeg har bestandig hatt guttenavnet klart, og under hele svangerskapet tenkte jeg på babyen min med det navnet. Men samboer likte ikke navnet og jeg tapte kampen pga at jeg fikk siste ordet med førstefødte. Jeg har hatt vanselig for å bli vant til navnet gutten min nå har og tenker ofte på det andre navnet om han - 5 mnd etter. Men likevel kunne jeg aldri ha byttet navn - for han har jo "båret" navnet sitt i snart 5 mnd og både vi og alle rundt han bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen erfaringer med navnebytte på baby, men tanta mi skiftet navni voksen alder hun, gikk fint det. Nærmeste familien kaller henne fortsatt ved det gamle navnet (foreldre og søsken), men alle andre bruker det nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man godt kan bytte. 4 måneder er ikke så mye! Hadde jeg derimot byttet navn på sønnen min nå når han sier sitt eget navn, så hadde det var svært rart gjort.

 

Kjenner to som har byttet navn i voksenalder, og det gikk helt greit og ble naturlig etterhvert. Så når det går seg til, så går det iallfall med en baby på 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte, så gjør det så fort som mulig. Bedre å gjøre det nå, enn å vente enda lenger, til kanskje han begynner å høre navnet sitt og andre bare bruker det navnet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi gjøre det! Vi ber familie til middag og skal fortelle om navnbyttet da. Kjenner jeg gruer meg! Håper vi gjør det riktige!

 

Takk for flere tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Han er berre 4 mnd, og de har jo ein god begrunnelse for å byte når de ynskjer å kalle opp nokon. Dessutan synes eg Anders er finare enn motenamnet Noah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...