Gå til innhold

Hvordan er apetitten jenter?!?!


LeMaRa

Anbefalte innlegg

Hvordan er matlysten deres???

 

Her svinger det fra 0 og gjerne minus på morgenen, til 100 på dagen og kvelden... Lyst på nesten av alt av varmmat... Spesielt pizza, burger, kaba og pølse osv. ;) Godt jeg ikke bor like ved et gatekjøkken el.l. ;) he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet med kvalme i uke 5 og er fortsatt kvalm (uke 9). En følge av dette er da at matlysten er borte :-/ Jeg har bare hatt lyst på salte ting, helst potetgull. Ellers har jeg måttet tvinge i meg mat.

Håper dette går over snart :-)

En annen ting som hjelper meg mot kvalmen, er ingefærøl (fåes kjøpt på dagligvarebutikken, i allefall i Trøndelag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her erogså matlysten laber, står å stirrer og stirrer på maten i kantina, ingenting frister. Er kvalm hele tiden, værst om kvelden og rundt lunsjtid. Bare venter på å begynne å kaste opp, sist holdt jeg på til nærmere uke 30 med det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ting veldig snodig.

Er så sulten at det gnager i magen til stadighet, selv rett etter jeg har spist.

Og og det meste frister, men når jeg puter det i munnen smaker ingenting godt. Er også mye kvalm på kvelden. Er egentlig litt slitsomt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker det samme her,.. kan være like sulten igjen 15 minutter etter middag... Nesten alt frister, og jeg fyser på det meste hele tiden, men så får jeg det i munn og det smaker ingenting, og noen ganger vokser maten i munn etter to-tre munnfuller ... Rare greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er grusomt. Hadde det sånn i første svangerskapet også, men ikke i andre. Men nå har jeg det altså sånn igjen. Men det går vel forhåpentligvis over igjen snart, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apetitten min er ikke eksisterende etter kl 16 :( Veldig frustrerende! Har aldri slitt med matlysten, er egentlig altfor glad i mat, hehe. Men prøver å spise litt ekstra på morgenen og formiddagen, da jeg har litt matlyst fortsatt..

 

Ellers er tips til dere som sliter med det samme, spis mye frukt. Kan anbefale vanilje Kesam med oppskjert frukt, f.eks eple, banan, mango, ananas. Eller eple & kanel :)

 

Lykke til jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg gjerne begynne å kaste opp bare jeg tenker på å få meg noe å spise. Pleier gjerne å drikke litt vann, så får jeg den daglige morgenoppkastet mitt, og så er magen klar for mat, ganske rart..

 

Forrige svangerskap spydde jeg helt fram til termin, håper jeg slipper unna denne gangen da. Spiser litt på sånne goldfisk, salte kjeksfisker. Har aldri likt de egentlig, men nå er det det beste jeg kan spise når magen krangler.

 

Har også denne sultfølelsen selv om jeg har spist skiver, yoghurt og et eple, før graviditeten hadde jeg blitt mett på halve dette måltidet, rart med det, og småtten er jo ikke mer enn et par gram.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Appetitten er grei. Spiser det meste, som før, men mye sterkt krydder ser ut til å bremse appetitten. Spiser litt mindre porsjoner nå, og om morgenen må jeg tvinge i meg maten, men det er bedre enn oppkast, for jeg føler meg bra med en gang jeg har litt mat innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...