Gå til innhold

Legger dere til fast tid selv om barnet ikke er trøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjør dere dersom dere legger han/hun i senga og plutselig ser at han/hun ikke er trøtt likevel? Synes det virker litt kjit å la han ligge der, men samtidig blir det bare problemer nettene etter om jeg tar han opp igjen.. Ikke lett dette her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Her legger vi de selvsagt til samme tid, men de er snart 2 og 3 år.

Ville selvsagt ikke gjort det med en baby på 2 mnd f.eks...

Skrevet

Rutiner! 19 er det natta og sånn er det bare ellers blir det masse rot og det ender med lite søvn og mye kaos.hehe.

Men sef er det jo ikke alltid at det er så lett spes ikke om man har vært ute å kjørt bil og noen søvnet på vei hjem.

Spørs vel på alderen og.En på 2-3år er det litt lettere å legge sånn sett en en som er 1år eller mindre.Da går det liksom ann å holde litt lenger om det ikke går å legge.

Skrevet

Han er 10 mnd! Egentlig veldig grei å legge, men dersom jeg tar han opp igjen en kveld så har jeg det gående de neste kveldene. Han er blitt så sosial, vil være sammen med oss hele tiden nå.. Hehe. Samtidig synes jeg det er så kjipt å la han ligge der lenge når han ikke klarer å sovne.

Legger seg vanligvis mellom 19 og 20. Nå er klokken nesten ni, kan jo ikke ta han opp da.. Åh synes det er så vanskelig .De skulle hatt en soveknapp i bakhodet.. :P

HI

Skrevet

Hele familien er vanedyr og barna legges uansett til samme tid.....det er liksom aldri et tema. Kroppene våre elsker faste rutiner og vi har verdens enkleste barn ;-)

Skrevet

Visst du har algt han og han våkner,prøv å ikke gå inn men prøv å la han sovne igjen av seg selv.Siden han er så stor og ikke trenger nattmat.Gjorde vi med minstemann og det virket etter en dag eller to :) Altså om de griner lenge så bør du vel gå å sjekke at alt er bra,men om det bare er for at han vil opp så må han lære seg at no er det natta :)

Skrevet

Gråter han i senga si eller ligger han og slapper av? Når gutten vår var rundt den alderen hadde jeg madrass på gulvet ved sengen hans hvor jeg lå på kveldene og holdt han og hånden og sang for han osv, men han skulle legges til fast tid. Jeg ville derimot ikke at han skulle ligge alene når han ikke var trøtt, for da gråt han så fælt. Når jeg var inne hos han, roet han seg og lå og hvilte og smattet på smokken sin.. Ulempen er jo såklart at gutten er to år nå, og helst vil at vi skal være inne hos han til han sovner fremdeles. Men... jeg synes bare det er koselig.. en liten hvil og kosestund på slutten av dagen liksom.. alle ville sikkert ikke sett det sånn.. ;-)

Skrevet

Vi har vært veldig nøye med leggerutinene til vår lille jente fra hun var 6-7måneder og hadde sluttet å ville ha melk om natten. Det var jo noen som ymptet frempå at det ikke spilte noen rolle om hun la seg på fast tid eller ei, men vi tviholdt på våre leggerutiner. I begynnelsen betydde det mange turer frem og tilbake til barnerommet, men jeg er i ettertid veldig glad for alt arbeidet vi la inn i leggerutinene. Hun er nå 3 1/2 år og vi har aldri problemer med å legge henne. Hun vet at så fort barnetv er over så er det eventuelt bad, tannpuss, på med pysj, lese én bok, og synge de faste godnattsangene. Kveldsmaten tar vi før barnetv. Og fra cirka kl.19 sover hun søtt i sengen sin. Og mor og far har tid til litt egentid før de også skal sove søtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...