Gå til innhold

Autisme og pubertet. Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har en autistisk jente som har kommet i puberteten, og dette synes hun ikke noe om. Hun vil ikke ha bryster, hår og menstruasjon, og hormonene har satt i gang for fullt.

Hår,bryster og kviser har hun allerede fått, og hun er ekstremt sårbar i forhold til hvordan hun vanligvis er.

Hun gråter "for alt og ingenting" for tiden, og dette er tøft for henne, ikke minst, og det er tøft for oss å se på.

Er det noen her som har noe erfaring på dette området? Jeg har søkt og søkt på nett, men finner ingenting, og vi skal ta kontakt med habiliteringstjenesten nå denne uka som kommer.

Men det hadde vært fint å høre fra noen som kanskje har erfaring? Derfor spør jeg her, og andre steder, hvor det er mammaer " i de fleste kategorier" :)

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg kan dessverre ikke noe om dette, men finnes det ingen støtteforening man kan kontakte? Evt kanskje hun trenger å gå til psykolog for å klare å godta kroppens forandringer? Eller kanskje hun alleree har noen i støtteapperatet rundt seg som kan berolige henne?

Skrevet

Hei du.

Joda, vi skal, som jeg skrev, ta kontakt med habiliteringstjenesten.

Men det hadde likevel vært kjekt å komme i kontakt med noen som har egne erfaringer :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...