Anonym bruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg mener å huske fra forrige permisjon at man måtte ha minimum 2 ukers opphold dersom man ønsket ferie i permisjonen... Stemmer dette? Jeg planlegger å være hjemme frem til far tar over (når jeg går ut i jobb), men den siste uken planlegger jeg å avspasere opptjente timer. Mao i søknaden til nav blir det 1 ukes pause i permisjonen mellom mor og far. Er dette ok, eller er det minimum antall dager/uker?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Du trenger ikke noe opphold.Man kan gå rett fra permisjon til ferie og motsatt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Om far ikke tar ut sin permisjon umiddelbart etter din permisjon må han søke om utesttelse. Om han ikke gjør det mister han sin permisjon.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Det er ingen som svarer på det jeg spør om.... Jeg skal sende inn søknaden nå, og vi setter dermed opp planen for både mor og far, og hele permisjonstiden.... Konkret lurer jeg på om det er ok at mors permisjon løper i x antall uker, deretter y uker oppholde (ingen har permisjon) og deretter fars permisjon i z uker. Er det en minimumstid på y? HI
Anonym bruker Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 Ja dere kan gjøre det slik, men husk da at pappaen må søke om utsettelse av sin fedrekvote ettersom hans permisjon ikke direkte følger etter din permisjon.. Det er ingen minstetid på y som da blir enten ulønnet permisjon eller ferie..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Må dette gjøres på eget skjema selvom alt legges ved i samme søknad nå noen mnd før permisjonen starter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå