Gå til innhold

Hvordan er formen til alle junidamene, da?:)


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Nå er vi vel alle inne i 3. trimester? Siste etappe av svangerskapet, og forberedelse til fødsel. Det siste tenker jeg så lite som mulig på;)

 

Sånn ellers så har jeg endelig hatt en del uker hvor jeg ikke har vært syk. Det har stort sett gått slag i slag hele svangerskapet med influensa, forkjølelse, omgangssyke og diaré. Det har vært tungt, men nå er det jo da ekstra deilig å føle seg frisk fra sykdom iallfall:) Sånn ellers kjenner jeg litt til halsbrann og bekkenet mitt tuller veldig. Jeg må innrømme at jeg blir litt smågal av å ikke kunne røre meg ordentlig, så noen dager blir det til at jeg "later som" bekkenet ikke trøbler og tar med ungene på trille- og sykkeltur;) Setter i gang ryddeprosjekter og bakeprosjekter og litt av hvert annet;) Jeg får jo igjen for det i etterkant, men har en flink mann som tar masse ansvar når jeg ikke er i form eller kan bidra som før. Jeg gleder meg veldig nå til å få svangerskapet overstått og ha min komplette familie på fem personer:) Jeg håper å komme meg fort i form etter fødsel og kunne begynne å trene igjen så raskt som mulig.

 

Hvordan er det med dere andre? Koser dere dere med graviditeten eller ser dere fram mot å bli ferdige? Har dere nedtelling til permisjonsstart?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Idag ble jeg faktisk sykemeldt 100% etter ei natt på føden med mistanke om premature rier. Det ble heldigvis avkreftet men fikk beskjed om å ta det helt med ro. Er 31+3 så jeg har ikke lyst til å føde riktig enda.

Nå får tiden bare fyke avgårde så junibarna våre kan komme. Jeg har termin 4.juni, men har bestillt fødsel 2.juni ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke termin før 30. juni så jeg går over i 3. trimester på tirsdag =)

Her er formen helt fin egentlig, eneste er at jeg er så utroolig trøtt og helt ut av det blå har jeg begynt å få en irriterende hodepine, noe som jeg aldri pleier å ha. Tisser også veeldig ofte og må opp hver eneste natt. SOver også dårlig da men føler at jeg har det tipp topp som gravid:)

 

Misunner ikke de med bekkenløsning for å si det slik hehe:)

 

I dag har jeg gått gjennom babyklærne og det begynner å gå mer opp for meg at det faktisk bare eg 89 (!) dager igjen. Syns tida har gått så utrolig fort, er nesten redd for at jeg komemr til å føle at fødselen blir kastet på meg før jeg er "klar" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i 3 trimester og har rundet 28 uker:-)

Formen er bra, kan ikke klage på noe. Har hatt et supert svangerskap hittil.

Har hatt en periode hvor jeg lett fikk halsbrann, men den er over nå, ellers begynner jeg å få litt vann i beina og har fått en sånn blodutredelse, ser ut som blåmerker, på leggen. Så går med støtte strømper hver dag:-)

Da jeg venter tvillinger ble jeg sykemeldt når jeg kom til uke 28, så nå skal jeg gå hjemme i 2.5 måned og bare kose meg og vente!!

Redd det kan bli litt lange dager, da jeg ikke er i dårlig form eller noe, men planen er å vaske inni kjøkkenskap og rydde i skap og skuffer og få orden på ting før twinsa kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28+5 og i forholdsvis god form! :) 50% sykmeldt pga lav blodprosent,som gjør at jeg blir veldig trøtt og sliten i perioder. Kjenner veldig lite til bekkenet foreløpig,det er jeg glad for! Ellers har man jo en del halsbrann,men det er det vel få som slipper unna.. ;) Så alt i alt er jeg fornøyd med formen,kjenner masse liv fra skatten i magen,og synes rett og slett det er ganske digg å gå gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ganske bra, får man si. Plages med bekkenløsning, men jeg får fysioterapibehanling/trening for dette, så det holdes i sjakk. Noen dager er veldig bra, andre dager må jeg ha hjelp med sokkene. :-) Jeg er fortsatt i 100% jobb. Håper å kunne være det så lenge som mulig, men vurderer formen hele tiden. Ellers er det jo halsbrann, ekkelt, men til å leve med når man har noe å ta for det.

 

Koser meg ellers med masse spark og kynnere. :-) Termin er 23. juni. Det har gått skummelt fort dette svangerskapet. Kun få uker igjen til permisjonen begynner. Kanskje jeg må begynne å tenke på NAV og papirene.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns tiden går så sakte. Er sykt sliten og vond og tung i kroppen :(

Prøver å finne på småprosjekter så jeg får dagene til å gå, men det er ikke så lett :(

 

Gleder meg til ungen kommer, men 10 uker virker så himla lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kunne jeg signere. Jeg føler meg ikke pigg og energisk. Og da blir det fort klaging og stakkars meg ...

 

Men jeg er KJEMPEGLAD for at det er så mange som føler seg spreke og ved godt mot! Når jeg leser det dere skriver, så minner det meg på at bekkenløsningen og dagene som "insulinjunkie" tross alt bare er midlertidige. 77 dager til termin nå. Det er vel ikke egentlig så lenge, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kunne jeg signere. Jeg føler meg ikke pigg og energisk. Og da blir det fort klaging og stakkars meg ...

 

Men jeg er KJEMPEGLAD for at det er så mange som føler seg spreke og ved godt mot! Når jeg leser det dere skriver, så minner det meg på at bekkenløsningen og dagene som "insulinjunkie" tross alt bare er midlertidige. 77 dager til termin nå. Det er vel ikke egentlig så lenge, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt et fint svangerskap til nå, litt småplager, men d må man vel regne med... går til kiropraktor for bekkenlåsning, noe som jeg synes hjelper mye :) ellers har jeg litt lavt blodtrykk, og har nesten svimt av et par ganger pga dette, er nå sykemeldt ut uken pga at det ikke funker med slike "anfall" på jobben....

 

men gullgutten ligger å sparker dagen lang!!! og jeg gleeeeder meg til å bli mamma for første gang!!!! bare 82 dager igjen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ok, bekkenet krangler litt, og merker at det begynner å bli tyngre nå som magen har blitt litt stor. Jeg jobber kun 40% pga bekkenet, og det er deilig, - hadde jeg jobbet fullt hadde formen vært helt elendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at det er så mange som er pigge og trives med svangerskapene:) Jeg blir fort litt klagete for tida, men jeg prøver å tenke at det ikke er så altfor lenge igjen, og jeg har vært takknemlig for alle dagene som har gått uten trøbbel:) Men nå, som sagt, gleder jeg meg veldig til å få tilbake kroppen min, og jeg er så utrolig innstilt på at dette er siste gangen jeg går gravid. Føler meg ferdig, og jeg syns det er en god følelse. Har vært kjempeheldig! Håper de siste ukene nå bare flyr av gårde! Jobber fortsatt 100%, men tar noen langhelger framover for å koble av litt og hente meg inn.

 

Har forresten en veldig aktiv baby i magen, og syns det er flott å kunne kjenne spark og at det rører seg osv, men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er fryktelig plagsomt innimellom også;) Bare meg, kanskje?? Spesielt når det romsterer i magen i en time etter at jeg har lagt meg for kvelden, og når jeg våkner for å snu meg/gå på do om natta er det full rulle igjen i en time... Blæh!! Hehe... Nok klaging fra meg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i min 32 uke i morgen og er i storform! Skjønner når jeg leser her og inne på 3 tri at jeg nok er veldig heldig...

 

Det er 6 år siden jeg gikk gravid første gang, og man skulle jo tro det ville bli tyngre med aldreren, men nei...

Jeg sover godt, har mye overskudd og lite vondter.

Bekkenet er ømt, jeg er litt halt og stiv om morgenen og kjenner det verker her og der etter en lang dag, men det må man jo regne med! :o)

 

Jeg tror mye av grunnen til at jeg har et så godt svangerskap er at jeg har trent mye både før og under graviditeten (jeg gjorde ikke det med de andre).

Fortsatt er jeg på Elixia 3x i uka, jobber 100% og tar meg av hus, hjem og mine 2 flotte barn på 3 og 5 år.

 

Regner med jeg også kommer til å bli lei når termindatoen nærmer seg, men foreløpig er jeg glad for at det er et par mnd igjen før lillegutt kommer og tar over sjefsstolen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Jeg venter mitt første barn 11 Juni,men med stor sjanse for at jeg blir satt i gang litt før fordi jeg har diabetes.

Er i helt super form,men tror nok mye har med å gjøre at jeg er 50% sykemeldt (pga risiko svangerskap) jeg har en jobb hvor jeg står hele dagen,så tror nok det og jobbe 100% hadde tatt knekken på ryggen.

Har vært heldig og gått lite opp i vekt,ikke vann i kroppen,ellers bare små tendenser til bekken plager. Vurderer og kjøpe meg tre sko,for og bøye seg fremover begynner og bli slitsomt:D

 

Blir fulgt opp tett på riksen,så føler meg helt trygg. Er nok i overkant opptatt av fødsler,så jeg gruer meg heldigvis ikke...enda i allefall. Er jo førstegangs så har jo INGEN ANELSE hva jeg går til:p

 

Alle burde hatt et svangerskap som mitt,føler meg veldig velidg heldig:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har vært helt grei egentlig gjennom hele svangerskapet, men kjenner nå at magen begynner å bli tung og får vondt under ribbeina..vanskelig å finne god sitte- eller liggestilling :/ ellers kan jeg signere på halsbrann og sure oppstøt! Fokuset på jobb begynner å gå over til permisjonsnedtelling og jeg tenker hele tiden på hva som er i vente om 62 dager da vesla etter planen skal melde sin ankomst :) må innrømme jeg gleder meg til å få igjen kroppen min..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs, og veldig spent på hva jeg har i vente... Bortsett fra at jeg har gått opp fra 50- 63kg allerede!!! altså over 13 kg!!! og er 31 uker på vei føler jeg meg i super form! Litt trøttere enn ellers kanskje? og selvfølgelig litt tyngre.... Ellers skal jeg ikke klage. Føler veldig med dem som sliter med rygg og bekken og div.

Prøver å holde meg aktiv og gå turer hver dag, og håpe at jeg holder meg sånn ut resten. Håper ellers at jeg ikke går opp så mye mer, og at de kg forsvinner greit etterpå!!

Er fylt med skrekkblandet fryd av hva som kommer om ca 2 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...