Gå til innhold

Endringer etter man blir foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere endret dere etter dere fikk barn? Mannen min sitter nesten bare å spiller på data hele helgen. Kan dette endre seg da barnet kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man merker rimelig fort (etter de tre første mnd i hvertfall) at det er babyen som styrer klokka og dagen og det meste annet ;-) Med hensyn til rutiner altså, man skal selvfølgelig være den voksne og bestemme, men man må hele tiden ta hensyn. Så hvis du har en noenlunde oppegående mann, vil han jo selvfølgelig forstå at han ikke kan sitte på pc'en hele dagene i helgen...han har jo sikkert lyst til å leke og kose med barnet også da! Men, ikke tro at alt er forandret til du kommer hjem fra sykehuset, livet er ikke sånn. Det skjer gradvis, og noen forandrer seg ikke så mye. Da får du tenke på hva som er viktig for deg. Er det greit at han sitter så mye på pc'en, hvis han til gjengjeld er veldig delaktig ellers? Kanskje det er hans måte å slappe av på. Jeg sitter selv mye på nett, det betyr ikke at jeg er mindre glad i verken mann eller barn. Og jeg gjør mye ellers altså.

Skrevet

Jeg hadde tatt dette opp på forhånd om jeg var deg.

At når barnet kommer, må han kutte ned på slike ting og være en del av fellesskapet. Det kommer til å være mye jobb framover.

Jeg er alene med barnet mitt, så her er det ingen alenetid bortsett fra når hun sover. Jeg får ikke lov å være inne på pcen engang, fordi hun FORLANGER at jeg skal se på henne leke, eller leke sammen med henne hele tiden. Om det ikke skjer, skriker hun.

Jeg får av og til "permisjon" til å lage middag - men da bør det gå fort. Styrer jeg mer enn 10 minutter så er det krise:)

Skrevet

Han er en oppegående mann (i mine øyne hvertfall ;) ) Han har også ytret at han vil være en mer delaktig far enn det hans far var. Kanskje han spiller en del nå fordi han veit det blir mindre da barnet kommer :) Og det gjør forsåvidt ikke meg noe at han spiller så lenge han er delaktig nei.

Kan du sitte på dataen, mens barnet/barna gjør noe annet?

Skrevet

Jeg har ikke spesielt lyst til å ta det opp. Jeg sitter selv en del på data nå, men vet med meg selv at dette endrer seg med en gang barnet kommer. Kanskje det er det han tenker også? Jeg ville blitt ganske lei meg om han kom å formante meg om å kutte ned på nettruken når barnet kommer.

En annen sak, det høres litt slitsomt ut å alltid måtte se på eller være med i leken til barnet ditt?

Skrevet

Svogeren min spillte alltid data før datteren kom, dessverre endret dette seg ikke etter de fikk barn.

Når jenta var 3 gadd ikke svigerinnen min mer.

Det ser heldigvis ut at han har klart å kutte ned på spillingen og de er mye sammen alle tre.

Skrevet

Men var han av typen som ikke klarte å løsrive seg fra den dataen? Min samboer var verre før. Da fikk han valget, meg eller dataen og han kuttet ned masse.

Skrevet

Det gikk i bølger, noen ganger ble han sur hvis ting ikke var planlagt i god tid.

MEN før vi fikk barn spilte både jeg og mannen min, og vi har kuttet helt ut. Så man kan selvsagt endre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...