helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Ser det er mye reklame her for navnstempel: http://www.navnestempel.no/?tduid=70aa4f29f603a7d6a7ecd591f37c53ff jeg er litt lei av å stryke lapper inn i klærne iom at jeg nesten aldri stryker klær ellers. Noen som har erfaring med produktet og vet om det er noe vits??
gutteklubben grei Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Jeg har et slikt og det tørker fort inn. Men man kan jo ta mer sverte på osv, da. Men det er desverre ikke lett å finne plass til trykket, det er ikke alltid lett å finne et flatt nok sted, som egner seg for trykk, slik at det blir forståelig. Men det er fint til "slette saker" som regntøy, inne i gummistøvler, sko osv. På hvite klær kan man ikke trykke rett på stoffet, da sverter det gjennom. Strykelapper er nok det beste.En får tenke på at det tross alt er mer lettvindt enn det foreldrene våre dreiv med, de måtte sy på lappene ;-)
NostraStoria Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jeg syns det fungerer bra, så lenge det ikke gjelder helt mørke klær som i f.eks mørk blå eller i brunt. Da viser det ikke. Vi stempler hvite klær også uten problemer.
flypapir Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Synes navnestempel fungerer ganske greit, men ikke optimalt. Jeg synes skriften er alt for liten, så stempelet er rett og slett vanskelig å se om man ikke leter etter det. Men nå kommer det litt an på hva man skal merke, i mange tilfeller er det veldig praktisk... Ellers vil jeg tipse om å finne frem rettetanga når du skal feste på merkelapper ellers. Så slipper du styret med strykejern osv. Mye mer praktisk En annen enkel ting er jo en tekstiltusj. Da skriver du bare navnet rett på plagget, og det sitter der i vask etter vask... Her bruker vi alle alternativene litt om hverandre
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Jeg skåler også for å bruke rettetanga i stedenfor strykejernet!!! Setter meg i sofaen med noe dritt på tv, og får unna jobben...HATER å stryke, så det gjør jeg bare om jeg MÅ ) Der jeg kan, skriver jeg på med kulepenn. Jeg klipper vekk de merkelappene som klør, ,men om det fins noen myke lapper så syns jeg faktisk det er bedre enn å stryke på noe som helst. Jeg holdt på å bestille det navnestempelet for noen dager siden, kom reklame i posten. Men så leste jeg brosjyren ordentlig, og der sto det at det ikke funket på mørke farger....og da må jeg jo uansett frem med penn, rettetang og lapper uansett, så droppa planene om å kjøpe
Blå + en i magen Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Jeg ble veldig skuffa over navnestempelet og det kommer faktisk til å gå i søpla her... Fungerer ikke på mørke klær, har gutt så det blir jo en del mørke blått og andre mørke farger... Har heller ikke fått det til i votter og andre litt vanskeligere plagg. Har brukt det på noen lyse klær, men synes det blir svakere etter noen vask. Synes også det var vanskelig å få det på, altså enten så trykket jeg for svakt og det ble stygt fordi jeg måtte ta en gang til over, eller så ble det for kraftig så blekket fløyt litt utover. Hadde også lite motiv på, men det var dumt, hadde nok fungert bedre uten motivet, da det ofte var derfra det kom for mye blekk. Jaja, bare klaging fra meg angående det stempelet, men ser ut som vi har forskjellige erfaringer. Men jeg holder meg heretter bare til navnelapper som strykes på
Mrs. Bouquet Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 Har hørt flere er skuffa over det navnestempelet. Jeg har hatt 2 stk. fra navnesutten.dk i mange år (byttet nettopp stempelpute på det ene) og er kjempefornøyd.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. april 2011 #9 Skrevet 5. april 2011 Jeg bruker forresten stempelet på innertøy som ikke er helt mørke, resten bruker jeg strykelapper eller klistrelapper på. Syns det er deilig å bare stemple truser, bodyer, undertrøyer o.l. i stedet for å måtte dra frem rettetanga eller strykejernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå