Gå til innhold

Utstyr


ankr93

Anbefalte innlegg

Dere som har termin i juli, hva kjøper dere inn? Har termin 8 juli, og er redd for å "glemme" viktige ting barnet trenger. Hva trengs i vogn? Og når skal dunpose taes i bruk ca? Føler at jeg ikke kan noe om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi venter vårt første barn, og jeg er ganske blank selv. Men jeg laget en liten liste for meg selv hva jeg kunne tenkt meg å kjøpe inn, selv om alt nok ikke er nødvendig til å starte med. Kanskje til og med noe vesentlig er glemt...

 

Vogn

Bilsete

Seng + sengekant, madrass, dyne

Lammeskinnspose

 

Ammepute

brystpumpe

Babycall

 

Vippestol

Reiseseng

Stellekommode/bord

Badebalje

Stellebag

Barnestol - spisestol

Lekegrind - lekematte

Bleiebøtte

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vogn

- Stellebord (med badebalje i)

- Sprinkelseng + dyne og sengesett

- Bilsete (maxiCosi, best i test)

 

Av klær har vi bare kjøpt det aller mest nødvendige, blir nok endel gaver :)

 

Siden det blir mye trilling midt på sommeren har vi kjøpt en Helårsdyne til vognen i Dun. Lurt å velge det i stedet for syntetisk, pga. at dun puster mye bedre :) På en varm dag er det nok med et teppe.

 

Ellers må vi ha småting som

- vippestol (praktisk når du har ungen med deg på badet osv)

- lekegrind

- bæresele/sjal

 

Har ikke tenkt så mye på ammeutstyr enda (bortsett fra noen ammeinnlegg jeg bestilte på nett) Mange seiere at de i stoff er best, engangs har en tendens til å lime seg fast i brystvorten ..

 

Vi skal kjøpe vogn om en 3 ukers tid, og kommer nok til å se etter ting vi har glemt/ikke tenkt på når vi likevel er på en babybutikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. En liten, men viktig ting: kjøp inn mange små kluter og når du tror du har nok, så kjøper du noen til.... =)

Veldig kjekt å ha nok tøykluter, så slipper man å bruke engangs, for babyen blir så lett sår av dem...

En annen kjekk ting, synes jeg, er pysjeposer, dvs pysj som har armer, men bare en pose til bena. Behagelig for babyen og lettvint for nattlige bleieskift. Finnes mange forskjellige på nett, masse fint på jojomamanbebe.co.uk.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg førstemann i mai 2009. Så jeg har allerede en god del ting. Det eneste vi mangler nå er bilstol+base, vippestol (BabyBjørn), fordi det vi hadde sist var lånt. Men det er ikke alt man trenger å stresse med før babyen kommer. Vippestol og vinterpose haster ikke.

 

Her er utstyrslisten jeg er veldig glad jeg hadde til han kom til verden:

 

Vogn m utsyr

Bilstol+base

Bæresele

Seng m utstyr

Kluter

Babyolje

Myke babyhåndklær

Ammeinnlegg i ull

Ammeinnlegg (ta med til barsel og)

Amme BH

Babytepper av ulik tykkelser/stoffer

Bleier

 

Også ser du kjapt hva du trenger etterhvert:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...