Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Både det at Hitler tok over store deler av verden, terrorangrepet på tvillingtårnene, jordskjelvet i japen som skjedde nå.. Samt. Mye mye mere forutså maya indianerne! Det står i mayakalenderen. Den samme kalenderen som sier at verden går under i 2012.. ifølge forskere så har det ikke vært så mye aktivitet på jordskjelvfronten siden dinosaurene ble utryddet.. Jeg er livredd!! :,(
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 hehehe.. i dag deles det ut brosjyrer i Oslo om at dommedag er den 21. mai i år........... Mayakalenderen ble bare avsluttet da, det betyr ikke at verden går under da. Jorden går i sykluser. Vi skulle nå ha mildere vintre og våte dager. Hvor er de? Vi har hatt to ekstra kalde vintre på rad nå. Hvor er klimakrisen? Slapp av. Vi går under om mange millioner år, den dagen solen slukner. Ikke før. Endringer kommer, og slik har det alltid vært. Men vi går ikke under. Vi mennesker har en tendens til å tro at vi styrer ALT(eller VIL styre alt). Sånn er det ikke....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Nettopp derfor leser ikke jeg om Nostradamus og andre synske. Husk at spådommer har blitt tolket feil tidligere.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Husk at det er andre enn Nostradamus og Mayaene som "spår" om fremtiden da....Tror det er "forskere" de heter... De kommer med mye rart de også... Gulrøtter er kreftfremkallende, det er bevist... (Ja du vart skrøymd no !) Men det meste de sier stemmer, og de har belegg for det de sier. Men dette forume er kanskje ikke stedet for å diskutere reaistiske scenarier. Holder lenge med å kikke på et par innlegg, det sier litt om hjerneaktiviteten, eller mangel på sådan...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #5 Skrevet 2. april 2011 mayakalendern sier ikke verden skal gå under i 2012, kalenderen deres slutter der men vi vet ikke noe om det ikke bare betyr at man begynner på nytt. Ingen kan lage en kalender som varer for evig .....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #6 Skrevet 2. april 2011 Lest i Nyhetsspeilet i det siste HI? De er jo helt fantastisk flinke til å røre sammen en hel haug med tull og presentere det som fakta. Som for eksempel da noen her hadde lest der at verden kom til å gå under i 2012.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #7 Skrevet 2. april 2011 Det står ingen steder at verden skal gå under i 2012. Det er bare det at en kalender slutter da. Vel, da vil jeg gjette på at en ny kalender begynner.. Og skulle verden mot formodning gå under, så er det fint lite vi får gjort med det..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #8 Skrevet 2. april 2011 Jeg forstår deg dessverre så altfor godt.... :-( Jeg har alltid hatt reel angst for dommedag! Er oppvokst i en sekt som jeg mener fokuserte altfor mye på dommedag. Dette sitter fortsatt i. Jeg tror det var i september en gang på slutten av 90-tallet at Nostradamus hadde spådd at verden ville gå under. Jeg trodde på det. Gikk på den tiden på skole, og jeg tenkte at hva er vitsen med å strebe slik når verden likevel skal gå under??? September kom, og september gikk. Ingen dommedag. Da endret jeg litt innstilling og ble litt mindre redd og bestemte meg for å aldri tro på slike spådommer igjen. Men... Med alt dette snakket om 2012 så er jeg også blitt livredd igjen! Går nesten med konstant angst for datoen 22. desember 2012. Nesten så jeg planlegger hvor jeg skal være den dagen. At jeg vil ta med meg familien min og reise til foreldrene mine. Slik at vi alle i hvert fall er samlet når det skjer..... Tror også jeg egentlig burde begynne i terapi pga. denne angsten...... Jeg er ikke redd for å dø, er mest redd for å måtte skilles fra de nydelige barna mine... :,( Men, en god del mennesker tror ikke at verden vil gå under og alt vil bli utslettet. De tror at verden slik vi kjenner den vil ta slutt, og at noe nytt og bedre vil komme. Jeg råder deg til å se de to klippene under her. Og tenk på at verden bare vil bli et bedre sted å leve i slutten av 2012! http://www.youtube.com/watch?v=NvoRat-Tl_Q
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #9 Skrevet 2. april 2011 Jeg gleder meg til dommedag jeg:) Men så tror jeg på Jesus da, det har nok en sammenheng:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #10 Skrevet 2. april 2011 Seriøst HI! Grunnen til at "alle" disse profetiene stemmer er fordi vi kan se tilbake på det og analysere det. Da har vi også evnen til å vri ting slik at de skal passe med det som er skrevet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #12 Skrevet 2. april 2011 Ja ikke sant, det har ikke vært så mye aktivitet på jordskjelvfronten siden dinosaurenes tid ! Men vi er her jo vi, enda det har vært like ille, kanskje værre, på jordskjelvfronten før ! Istider, hvor mange har det vært av dem? Meteorer har landet på jorden også... Og tenk, en gang hang alle verdens land sammen i ett stort, gjett hvor mange jordskjelv som måtte til for å skille dem du ! Før var vannstanden myyyye høyere, og mye landsmøte lå under vann, så ble det kaldt, istida kom, vi fikk poler og vannet trakk seg tilbake. Nå smelter polene, for et sjokk ? Verden gjentar seg, historien gjentar seg... Bare tenk på at det fantes mayafolk du, det sier litt det, om hvor lenge og hvor mye verden har forrandra seg ! Dette går sååååå bra og, går verden under i 2012 så slipper vi å bekymre oss mer da ! Jeg liker det en tredjeklassing sa til meg en gang jeg "hvis verden går under, så er vi så heldige at vi har utviklet skånsomme måter å dø på ! Da gjør det bare vondt litt, med gift og sånn, så slipper vi å ha vondt lenge, liksom"! Litt trist, men veeeeldig sant !
Gjest Skrevet 2. april 2011 #13 Skrevet 2. april 2011 Hvis du sitter og er livredd pga mayakalenderpreik trenger du en kraftig reality-check. Funker ikke det kommer du deg til legen og fikser en henvisning til psykolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå