Gå til innhold

Gravid på bryllupsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg eg gravid, og er kjempeglad! Jeg er mellom fire til seks uker på vei. Jeg skal gifte meg i slutten av mai. Jeg er litt redd for at kjolen blir for trang. Magen vokser vel ikke så mye på den tiden, men brystene vokser kanskje? Er også redd for å være veldig kvalm og i dårlig form på bryllupsdagen. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv, men vil få erfaring i løpet av sommeren. Jeg trodde jeg kom til å bruke SÅ lang tid på å bli gravid, men det skjedde i første pp. Og da kommer jeg til å være 24 uker på vei under bryllupet. Jeg har kjøpt en drøm av en chiffonkjole og i den kan jeg være så stor som jeg bare vil :-)

Sånn som jeg leser det, kommer du altså til å være 12 - 14 uker på vei under bryllupet? Jeg er i denne perioden nå og formen er jo fantastisk. Kvalmen som har vært helt forferdelig siden 1 DPO forsvinner for hver dag. Magen som har vært sinnsykt oppblåst er nå helt flat igjen (faktisk flatere enn før jeg ble gravid), men den kan blåse seg litt opp etter store måltider (så kanskje greit å ikke forspise seg helt under bryllupsmiddagen... Hehe). Brystene som har vært store og ømme, er fortsatt store... Men de er ikke så ømme lenger. I tillegg kommer energien tilbake for hver dag! JIPPI!

Hvordan du blir i uke 12 til 14 er jo vanskelig å si. Forhåpentligvis har de verste symptomene sluppet taket og du får din livs dag!!!

LYKKE TIL

Skrevet

Takk for svaret! Jeg trodde også at det ville ta laaang tid å bli gravid, men ble det første pp! Helt fantastisk:)

Det var beroligende å lese at mange av symptomene gir seg etter 12. uke. Satser på det blir sånn meg meg også:) har ikke vært så kvalm enda, men skikkelig oppblåst, ømme bryster, og veldig trøtt.

Lykke til med bryllupet ditt!!! :)

Skrevet

Jeg var utrolig kvalm stort sett hele graviditeten,spesielt de 5 første mnd.men mener man kan ta reisesyketab mot kvalme.Hør med legen din om det er noe du kan ta mot kvalme ifall du skulle bli dårlig den dagen.

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg hadde funnet den perfekte kjolen til bryllupet:) Den var trang med snøring bak passet akkurat og fikk ikke lov til å legge på meg en cm, for da ville den blitt for liten. et par mnd senere oppdaget jeg at jeg hadde blitt gravid og kom til å være 19 uker på vei til bryllupet.. der satt jeg med sjokk og visste at kjolen ikke kom til å passe. ville virkelig ikke ha noen annen kjole. jeg var "heldig" som hadde mye kvalme fram til uke 14 og kjolen ble nesten for stor til bryllupet. Det ble en perfekt dag med sol og perfekt kjole og en liten i magen som bonus på hele greia)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også nettopp funnet ut at jeg er gravid, og bryllupet vårt står i juli. Drømmekjolen ble kjøpt i mars... Jeg er livredd for at kjolen ikke skal passe, jeg kommer til å være 17 uker på vei. Prøver kjolen flere ganger i uken for å passe på at den ikke er for liten :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...