Gå til innhold

Vel overstått overtidskontroll, selv om jeg ble bittelitt bekymret...:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 dager over termin og jeg har vært på første overtidskontrollen iløpet av dette svangerskapet. Først ut var CTG som viste at alt sto bra til, noe vi forsåvidt visste. Deretter var det tid for ul. Morkaka var fin, godt med fostervann, fin blodgjennomstrømning til livmoren.... Vekstestimering; 4800g! +/-200 g ifølge legen (sist bommet de med bortimot 0,5 kg, så vet det kan avvike mer). Dette ligger jo virkelig an til å bli en kjempebaby! Ikke var jeg moden heller. Litt myk, men ikke noe åpning, så det gikk ikke an å tøye noe...

Hva skal man tenke om dette da tro?

Har altså født store barn før, uten komplikasjoner, men kjenner det stresser meg litt alikevel. Kan jo bli over 5kg denne her!:S

Legen bare lo godt og var i grunn svært lite bekymret, heldigvis....:)

Nå er uansett fødselen booket inn til onsdag kl.10.30 :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe de bommet med et halv kg og babyn vokse vel ikke så alt for mye frem til onsdag :)

Jeg blei tøyd i går og etterpå hadde jeg kynnere og rier hvert 10 min i 4 timer og så stoppet det opp. I dag har jeg også hatt rier hvert 8 min i 4.5 time, men nå har det begynt å dabbe av igjen. Skal tilbake på føden mandag om det ikke blir noe iløpet av helga. Men nå har jeg mista troa på at noe skjer. Jeg hadde i går 2 cm åpning, men virker ikke som det blir så mye fremgang siden det bare stopper opp. Så får bare vente å se :)

Skrevet

jeg skulle få kjempebaby sist, ca 4500, og ut kom en liten tass på 2900 :-) trodde de hadde en vekt som viste feil da de sa hva han veide, men så såg jeg jo hvor liten han var i forhold til de andre. Så at bebisen er estimert til 4800 hadde jeg prøvd å la være å bekymre meg for

Skrevet

Har hørt at det er hode som er værst uansett, men det vet vel dere som har født før? Er ivertfall en betryggelse når man går over tiden, Hadde de trodd det skulle være noe problemer knyttet til str, hadde de vel satt opp time til KS?

Deilig å ha fått time klart, nå er det bare se frem til nurket kommer:)

Jeg har overtidskontroll til mandag, det blir deilig å få se en slutt på denne utolmodige stevningen, å ha en max-dato å forholde meg til:)

Lykke til dere alle:)

Skrevet

Spennende 2 blå og 2 rosa! Får håpe du får gode, kraftige rier snart!:) Her er det fremdeles helt stille, en kynner i halvtimen er ikke så mye å skryte av akkurat :S

Ang størrelse, så tror jeg nok at estimeringen kan stemme. Mine to forrige var 4410 og 4860. Siste ble estmert til 4400 rett før han ble født, så der tok de litt feil.... Jeg håper bare ikke hun tar en halvkilo feil denne gangen og at babyen er 5300g :o

Prøver uansett å trøste meg med at forrige fødsel gikk kjempebra tross stor baby, så jeg har alle forutsetninger for å klare det denne gangen også.. Og det stemmer jo at det er hodet som er verst, men ettersom babyen nå er såpass stor frykter jeg et hode som er større enn 38cm (som sist) *grøss*

Aller helst går nok alt bra, men man blir jo alikevel litt bekymret. Vil jo gjerne ha kontroll på ting, men det er jo umulig i denne situasjonen!:)

Skrevet

oi, ja da får vi håpe at dem har tatt litt feil og at babyn er litt mindre :) Masse lykke til ihvertfall :)

Sitter her fortsatt med lite aktivitet, bare litt murringer. Jeg trodde virkelig det var igang i går siden riene varte i 1 min og 30 sek og var over gjennomsnittet vonde. Så kan si psyken min dalte et par hakk. Trodde det var nr 3 som var luringen, men her er det nok nr 4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...