Gå til innhold

Hva er den rareste navnekombinasjonen du vet om?


mamma til lillingen

Anbefalte innlegg

I dag så jeg et sånt navneskilt som hang på ei barnevogn, der det sto Odd Maximilian. Det topper hvertfall lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, jeg er fra Møre, og der har alle dobbeltnavn. "Vanlige" kombinasjoner er: Per Svein, Per Kjell, Per Leif, Leif Per, osv. Og det morsomste av alt er vel egentlig at disse har kallenavn, slik som "Pekken" "Grusen" "Grøften" "Kjellaren" "Kessen" "Jønsen" osv osv. Ingen bruker navnene deres, kun kallenavnene... Det er VIRKELIG sært......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som heter Ole Jonny Ronny Reidar. Han har en tvillingbror som også har 4 navn, men jeg husker ikke hva han het. Veeeeldig sært i mine øyne i alle fall. Det gjør det ikke noe bedre at de har to etternavn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slike spørsmål dukker opp må jeg alltid dra opp et eksempel på fetteren til ei venninne (+ fetteren hans igjen). Der må de ha hatt konkurranse om det meste spesielle navnet!!

 

De heter nemlig Kaj-Jack og Dan-Mark.. hehe.. Forøvrig ikke så spesielle navn, men kombinasjonen er jo litt artig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kai Jack har jo nærmest blitt en "vandrehistorie" og dukker opp hver gang det er sånne tråder som dette... Men ser du bor i Vestfold, og da er det jo ikke så merkelig om du har hørt det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et vognskilt en dag hvor det sto Leander Nathaniel..

det ble litt 'Over The Top' for min del...

Har også sett Martin Leander.. det ble litt kræsj syns jeg.

 

Og jeg kjenner en Camilla Ingeborg, men hun er voksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hildegunn Gerd

Oddgeir Leif

Jan-Helge Ole

Stine Katrine

Bob Kåre

Boy Arne

Nichlas Arne

Chris-Stian

Sepp Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av en kjenning heter Kurt-Moses :)

Og nok en kjenning av en kjenning heter Arne Bjarne. Utrolig vittig å ha to navn som rimer på hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det mange som har slektninger som utandret til USA i sin tid.. Det er en veldig USA-vennlig bygd og mange gir barna sine spesielle navn.

 

Ruth-Evita

Randi Vanessa

Hege Melissa

James Torbjørn

 

Dette er bare noen eksempler.. Jeg synes det er sært, men veldig vanlig her..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-Stian og Boy Arne har jeg også hørt om. Bob Kåre brukte vi som kallenavn på folk som ikke var helt på planeten, da vi var mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en fergetur sørpå for 3 år siden. Hørte da en mann rope på sin ca 12-13 år gamle sønn; Jack Daniel! Fikk helt hakeslepp der jeg satt...hehe

 

Skal sies at foreldrene trygt kunne leve opp til uttrykket "harry", om det er lov å være så frekk... :-O

 

Men trivelige folk er de sikkert alle, noen er bare mer fantasifulle enn andre på navnefronten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F min ungdomstid husker jeg navn som

Roy-Didrik

Arne Bjarne Bernt

Odd-Mareno

 

Ellers er Cato-Oddvar ganske tungvindt ( en fra jobb)

Rolf-Alex er en gutt på lekeplassen

Enroque Bjarne var en ONS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjardar Amadeus

 

Monika Martine (tungvint)

også syns jeg Mette-Marit er et rart navn...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to brødre som heter Arne Bjarne og Johan Arnt. Ikke min favoritt kan man si... He he kjenner også ett par tvillinger som heter Tor og Odin. Ikke rare navn,men litt spesiell samensetn på tvillinger.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på at sønnesønnen til et vennepar av svigers heter Charles Gunnar.. nå er moren fra uniten, men dog en litt spesiell sammensetning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...