Gå til innhold

Hvordan overføre pappaperm til mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innvilget fødselspenger :) wohoo! Men så står det jo bare at jeg får 8 uker, når jeg egentlig skal ha 10. Pappaen har ikke rett på perm fordi han ikke har jobbet nok (har vært student).

Må han frasi seg retten på perm på noen måte, eller skal jeg søke om å få overført hans uker til meg? Hvordan gjør jeg dette, prøvde å finne svar på på NAV, men synes det er håpløst.

Hvis noen kan hjelpe meg med dette hadde det vært supert! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om far ikke er syk, ute av bildet eller av andre tungtveiende grunner ikke kan ta permisjon så vil du ikke få den overført til deg. Snakk med NAV og søk der.

Resten skjønte jeg ikke? Du har fått innvilget fødselspenger i 8 uker??

Skrevet

Den der skjønte jeg ikke.. er det noen som får fødselspenger i bare 8 uker ??

Skrevet

Dersom pappaen ikke har opparbeidet rett til permisjon kan mammaen få disse ukene, men husk at pappaen kan opparbeide seg rett til permisjon også mens mammaen har permisjon - poenget er at pappaen kan ha rett på permisjon når mammaen er ferdig med sin permisjon selv om han ikke hadde rett på det ved mammas permisjons begynnelse..

Skrevet

Skreiv selvfølgelig feil. Mente 8 mnd...

Jeg visste ikke at pappaen kan opparbeide seg rett til fødselspenger mens jeg har permisjon. For det skal han nok klare, han har begynt å jobbe fulltid nå mens han avslutter studiene :) Når må han søke da evt.?

Så, da må jeg ut i jobb ca 10 uker før jeg hadde trodd da...Jeg kan ikke få overført disse ukene, siden han kan jobbe seg opp til perm mens jeg er i perm?

HI

Skrevet

Det kunne misforstås. Jeg blir jo selvfølgelig glad for at pappaen kan få rett på perm også :) Pappaen ble spesielt glad nå :D

HI

Skrevet

".Jeg kan ikke få overført disse ukene, siden han kan jobbe seg opp til perm mens jeg er i perm?"

Det stemmer. Du vil ikke få hans uker.

Skrevet

Ok. Tusen Takk for svar! Ble tusen ganger klarere nå :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...