Gå til innhold

Hvor mye veier frøet i magen?


Minu87

Anbefalte innlegg

Jeg var på ekstra ul i dag for å se om morkaka hadde flyttet seg, den har nemlig ligget litt langt bede før men hadde heldigvis flyttet seg nok til at det ser it som det er fritt frem for vaginal fødsel :)

 

Men så målte jordmor snuppa og regnet ut at hun veier ca 2300 gram.. Er i uke 33 å lurer veldig på om dette kan stemme? Hørtes så mye ut.. Hmm.. Fler som vet ca hva knøttet veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tilfeldigvis også vært på kontroll på sykehuset i dag (lavt SF-mål) og fikk vite at min lillemann veier ca. 2500!!! Er 33+4 i dag...

 

Men har hørt om flere som har fått estimert vekt ved fødsel og når babyen kommer, viser det seg at dette ikke stemmer helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul i går. fikk da vite at snuppa er 5% under normalen og veier nå 2,5 kg. er nå 35+2 :) forventet vekt ved termin var 3,4kg. så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det høres så verst ut. Jeg er i uke 36 og minsten veier rundt 2500. De legger på seg omlag 150 gram i uka og jeg kunne da forvente at han veier omlag 3500 ved termin. Men disse systemene er ikke 100% sikre så ville uansett ikke tatt det for bokstavelig! Jeg var først på UL hos legen min som bruker et eldre målesystem og hun kom frem til at babyen veide hele 3100 i uke 35....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :) takk for svar! Syns bare det hørtes så mye ut, men da er det vel ikke helt usannsynlig :) ser hun har skrevet + 6% her også, så hun ligger vel litt over..

Fikk bare litt noia siden alle sier de legger på seg så mye de siste to mnd.. Så for meg at jeg skulle gå en 5 kilos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille snupp i magen ble målt til 1900 i uke 33. 10% under.

å i uke 36 var hu målt til 2900, å var da akkurat på gjennomsnittet.

Di regnet med at kun kom til å være 3500-3600 til termin:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på ul i uke 32 så var den lille regnet ut til å være 2,2 kg. ( + 14 % ). og ble regnet ut til å være 4050 ved termin hvis jeg gikk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ul idag anslo de vekten til 2400 g, i uke 32+6, litt over gjennomsnittet, men godt innenfor normalen, ble vi fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...