Gå til innhold

Jeg har født prinsessen vår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet helt uannmeldt med at vannet gikk da jeg stod på badet og strittet håret kl 10:30. Jeg ringte samboeren min på jobb og bad han komme hjem, men kjente ingenting (ikke visste jeg hvordan det skulle kjennes heller) før 11:00. Ringte til KK som sa vi hadde god tid og måtte begynne så smått å ta tiden på riene, slappe av, lage oss god mat og avvente. Dersom ingenting skjedde kunne vi komme på kontroll morgenen etter. Jeg fikk mer og mer vondt og syns riene kom tett. Vi prøvde å ta tiden, men de var litt uregelmessig så vi fikk ikke helt oversikten. Bare at de varte alle i 40-50 sekunder. Da klokken var 11:45 måtte samboeren min ringe KK igjen for da hadde jeg så kraftige rier. Vi bor 45 min fra KK så de sa vi kunne komme innover så fikk vi se. Bilturen var grusom. Fant ingen gode stillinger og riene kom tett. Vel fremme på KK kl 12:45 måtte samboeren min slippe meg av ved inngangen da det ikke var ledig parkeringsplass (!). Jeg fikk beskjed i luken (samtidig som jeg hadde et par rier) om at jeg måtte opp på storken. Jeg tok da heisen opp, men trykte på feil knapp og kom i feil etasje, gikk ut, fikk en ri, gikk inn igjen og kom ned i første igjen, fikk en ny ri og kom meg endelig opp i rett etasje. Der leitet en jordmor etter meg (hehe). Fikk meg inn på en fødestue og hev av meg klær (var sååå varm) og ble akkurat sjekket da samboeren min kom inn døren. Da hadde jeg 7 cm åpning (jeg fikk litt sjokk). Så gikk tiden med på å puste, føle at jeg skulle dø, fikk akupunktur, var i badekar og så følte jeg at jeg måtte presse (bare måtte gjøre noe med smertene!). Det varte ikke lenge. Lille Madeleine var født 14:53 (bare 4,5 timer etter at vannet gikk). Jeg hadde det jordmødrene kalte en styrtfødsel. Prinsessen var selvfølgelig helt nydelig. Hun veide 3240 g og var 49 cm lang selv om hun ble født 15 dager før termin. Mitt april-barn ble altså et mars-barn :) Nå er vi hjemme og nyter timene med vår skjønne datter. Hun vil ha pupp hele tiden og skriker hvis vi prøver å legge henne ned. Men det gjør ingenting. For vi elsker å kose med henne :) :)

Ønsker dere alle lykke til med deres fødsler og barn :) Gled dere og kos dere! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med nurket! Høres ut som en kjapp og grei fødsel :) Lykke til videre! :)

Skrevet

Graulerer så kjempe masse :)

Skrevet

Gratulerer så mye :)) da hadde du en kjapp fødsel! Kos dere masse <3

Skrevet

Gratulerer så masse. merker at jeg leser alle "jeg har født innleggene nå"!! Er selv i uke 38.

Madelen høres helt flott og fin ut, mine barn har også sugd pupp hele tiden, men det retter seg litt om ei stund sikkert.

Lykke til videre dere:)

Skrevet

Gratulerer med prinssessen :)

Høres ut som min først fødsel, gikk også veldig rask, frykter at jeg ikke rekker frem i tide denne gangen, heldigvis bare 10-15 minutter reise til syhuset her vi bor :) er nå uke 39+4

Skrevet

Flott fødsel :0)) gratulerer til dere :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...