Gå til innhold

Fler som ikke vil vite kjønn?


Habenuk

Anbefalte innlegg

Ser at veldig mange vet hva de får her inne.. Jeg(vi) ville ikke vite det. Synes det er så morsomt å ha den spenningen :) Selv om det er førstefødte og ALT er spennende uansett.. Vil liksom ha den "gulroten" under fødselen også. Dessuten har jeg en teori om at man ikke kjøper inn like mye klær dersom man ikke vet kjønn.. Det finnes jo knapt kjønnsnøytrale klær! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er og førstegangs å skal ikke vite kjønn :D

 

sant som du sier om klær :) hadde vi vist kjønn, har jeg uansett kjøpt mest mulig nøytralt, man vet aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet heller ikke kjønn. Har ingen magefølelse heller, så det er veldig spennende:-)

Har en jente fra før, så jenteklær har vi mer enn nok av!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi visste ikke kjønn med vårt første barn, og det er verdt å vente, selv om man er uuutrolig nysgjerrig. Det var en fantastisk opplevelse når hun kom ut, og jeg så at det var ei lita prinsesse. Denne gangen skal vi vite det, men av praktiske grunner. Har så mange jenteklær liggende, og dersom det blir jente er det greit å ha dem vasket og klar til barnet kommer :) Lite nøytrale fine klær på markedet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det er flere da! :) Har også hørt fra en kollega som ikke visste kjønnet at det er en liten ekstra drivkraft under fødselen ja. Og det kan man jo behøve!

Har magefølelse på jente jeg, vet ikke hvorfor... Men mange rundt meg tror det blir gutt :) Det spiller jo ingen rolle uansett!

Har også fått tilbakemeldinger om at "du er gaal som ikke vil vite kjønn! Hadde jeg aldri greid" osv.. men det synes jeg bare er morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil heller ikke vite selv om jeg selvsagt er veldig nysgjerrig. Det er fint å ha den spenningen. Jeg har en magefølelse, men den har slått feil før, så jeg stoler ikke på den.

 

Generelt synes jeg folk er alt for opptatt av dette. Jeg vet faktisk at min lille har en liten "feil", den har leppespalte - det ble oppdaget på ordinær UL. Jeg har siden blitt spurt om jeg vet hvilket kjønn det er og kjente faktisk at jeg ble litt såret over det - er det det som er det viktigste,liksom? Holdt på å svare: - Nei, jeg vet ikke kjønnet, men jeg vet det er noe galt! bare for å sette tingene på plass.

 

Men nei, kjønnet vet jeg ikke. Ville ikke vite med henne vi har heller, men jeg trodde det var gutt og hadde dermed ingen ideer om jentenavn. Men det fant vi jo ut etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk er for opptatt av dette" sier du - det er vel slik at folk spør pga vennlig interesse for barnet ditt. Hadde en fått vite hår- og øyenfarge på ultralyd, hadde jo folk spurt om det og - uten at det betyr at de ville regnet det som det viktigste. Vær glad for interessen, du/dere, i stedet for å ta den ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det hyggelig med interesse, men jeg hadde virkelig reagert hvis foolk hadde inneldet en samtale med: "Nei, skal du ha barn? Vet du hvilken hårfarge barnet har?"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi vil heller ikke vite kjønn. Vi visste det ikke sist gang med vesla, og vi var så fornøyd med det valget at vi gjør det samme igjen nå.

 

Hun gikk uansett bare med gutteklær de første månedene, for det var det vi hadde arvet. Jeg synes helt ærlig at lyseblått er en pen farge for både jenter og gutter, jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...