Nostalgia :) Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Jeg går nå i uke 39 og var på kontroll hos jordmor i går. Da kjenner hun at babyen ikke har snudd seg, men at han i stedet sitter godt på baken Ble sendt på sykehus for å ta UL, og legen der bekrefter jo seteleie. Han trodde heller ikke det var stor sjanse for at babyen kom til å snu seg nå på slutten... :/ Skal til han igjen om en uke for kontroll, hvis jeg ikke har født innen den tid. Er det noen som har erfaringer med å føde en i seteleie? Eller er det noen som er i samme situasjon nå, som kanskje har noe å dele? Grudde meg egentlig ikke så mye til fødsel, men kjenner det ble litt verre nå ja..
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Ei venninne fikk første i seteleie og for henne var den fødselen mye lettere enn nr 2 som lå i hodeleie. Men nr to var også litt større. Lykke til : )
2prinsesser11og08 Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Vil nok tro at babyen din, som legen sier, ikke kommer til å snu seg. Har vel funnet ut at det er den veien den vil komme ut =) Jeg fødte min første i sete, og det gikk kjempefint. Ingen problemer eller komplikasjoner, og snuppa var heller ikke preget av setefødsel. Nå skal det sies at hun kom 19 dager før tiden, og var heller ikke kjempestor. Men som fødselslegen sa til meg "dette kunne du gjort alene på Finnmarksvidda" for så greit gikk det. Nå ligger knøtt nr 2 med hodet ned, og det er nesten så jeg gruer meg mer til det, enn hvis det skulle vært sete en gang til. Vet ikke hvordan det er, men vet hvordan det er med sete =P Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å født sete enda en gang, om jeg skulle vært i den situasjon. Lykke til med din sittende baby =)
jente_80 Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Jeg blir så glad når jeg leser slike innlegg!! Det blir ofte stilt spørsmål her inne om setefødsler osv, og mange har en tendens til å svare "jeg har ingen erfaring selv, men ville helt klart ha gått for KS". Men vet aldri hva man kommer til å velge før man er midt oppi det. hilsen førstegangs med lillejenta godt plassert med rumpa nederst Og som kommer til å gå for setefødsel om alt ligger klart for det.
Nostalgia :) Skrevet 1. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2011 Nå ble jeg roligere Så godt å høre at det er gode erfaringer der ute Jeg vil helst unngå keisersnitt så langt jeg kan, så det blir nok at vi prøver setefødsel Jeg har født to ganger før, så med tanke på det og så tror legen dette vil gå helt fint.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 har ikke erfaring med å føde i sete...enda:) er i uke 37 selv og junior sitter godt, det har han gjort i snart 14 uker så har ikke noe tro på at han snur seg:) Hadde normal fødsel sist gang så er jo spent nå, men føler jeg har fått masse god informasjon og derfor er trygg på valget mitt med å prøve setefødsel:) han sies og bli mindre enn sin bror i følge vekt estimering og da skal jeg nok klare det.. stoler på kroppen min og jeg stoler på legene:) en ting jeg er veldig gla for er at grensa for at de tar ks er myyyyyyyyyyyyye lavere enn ved vanlig fødsel..skal bare litt misnøye fra meg under fødsel til at de utfører ks og det er jeg gla for...da er det ikke liv om å gjøre før de tar det.. blir jo ikke hasteks i den forstand som en vanlig fødsel kan ha... blir nok bra:) ut kommer han:) fikk også beskjed om at når fødsel starter får jeg ul der de sjekker at alt virker ok og skulle jeg gå til termin uten at han har kommet så får jeg ul på termin for å sjekke hvor mye jeg har å gå på vekt messig på babyen..evt hvor mange dager over jeg kan gå.. min første veide 3,9 kg så jeg har opp til det da.. mens han i magen er litt mindre og ved termin er han ca ca kanskje 3,5kg eller mindre.. gleder meg jeg:) lykke til:)
JustDoit Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Hei du. Min første fødsel var en overraskende! setefødsel. Jeg fikk god oppfølging. Mange leger(3) som passet på meg, var vel 7 stk tilsammen hos meg, så følte meg i gode hender. Fødselen gikk raskt(var på sykehuset 9 og ungen var ute halv 12) og uten komplikasjoner. Alt i alt var det en god opplevelse. Det kommer til å gå så bra så. Lykke til
min lille spire Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Hei, Er selv i uke 36+3 i dag og har ei frøken som sitter veldig fint i magen. Har fått time til tirsdagen for å snu frøkna, alt ligger til rette for det så burde ikke være et problem. Skulle hun snu seg igjen har jeg bestemt meg for å ta keisersnitt. Har lest mye om begge deler og snakket med flere som har opplevd det ene eller andre og begge deler, og føler nå selv at det er det tryggeste både for meg og barnet. Men du får ha lykke til! Det er veldig tøft gjort:)
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Har ikke erfaring selv, men mamma fødte min lillesøster i setefødsel og dette var den beste fødselen hun har hatt! (av 3). Alt gikk strålende fint. Du får ekstra god oppfølgning og "oppmerksomhet", får bedøveølse og alt blir godt tilrettelagt. Hun syns den var den aller beste fødselen og kunne gjort det igjen. I motsetning til f.eks min Lykke til :-) Dette går bra! Og tenk, du får jo verdens fineste premie til slutt <3
Nostalgia :) Skrevet 4. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2011 Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Hjelper å høre litt om hva andre tenker Føler meg trygg på at fagfolkene vet hva de holder på med her, så tror jeg går for det de anbefaler meg Ut må´n!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå