Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Får ikke stönad till barnetilsyn pga att jag er syk med fibromyalgi och ikke kan jobbe. Stemmer det att far då skall betale högre bidrag sedan jag ikke får stönad? Han skall igentilgen ha henne 40% men treffer bare henne då och då hjemme hos mej så det må förendres uansett. må en bevise att far ikke treffer barnet och har visse alkohol och drog problem?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Dette kan du regne ut på bidragskalkulatoren på nav.no. Der kommer det frem hva han skal betale når du har tilsynsutgifter, tast inn med eller uten stønad til barnetilsyn for å se forskjellen. Dersom det står 40% i en samværsavtale må det vel skrives ny eller far vedkjenne seg at 40% ikke medfører riktighet? Dette er jeg ikke sikker på.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Vet ihvertfall at nav krever samværsavtale ved utregning av barnebidrag. Og det vil nok påvirke bidraget litt om du ikke får dekket litt av barnehagen. Men har du hørt med kommunen der du bor om noe som heter "delvis friplass" i fht barnehagen? Det funker på samme måte som tilskuddet fra nav bortsett fra at det er kommunen pengene kommer fra. Her er det KUN årslønnen som avgjør om du får stønaden eller ikke. Tror du må tjene under 300000 i året for å være kvalifisert. Men det er ikke alle kommuner som har dette tilbudet dessverre. Om du ikke er arbeidssøker via nav, i arbeid eller student, så mister man stønad til barnetilsyn fra nav, da er det kjekt med delvis friplass (tror jeg betaler 300 kr mer i måneden med dette enn da jeg fikk hjelp fra nav, jeg har 2 barn i barnehage og betaler kun 2380 kr selv for begge to, så jeg er veldig takknemlig for denne hjelpen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå