Gå til innhold

Syns dere jeg skal bytte min splitter nye Simo Duo vogn i en Cameleon?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nettopp byttet over til sportsdelen i Simoen da mini er 9mnd og ikke vil ligge i baggen mer. Simo vogna er kjøpt helt ny i januar i år.

 

Men den er så stor og tung.. Så jeg er på nippet til å kjøpe meg en Cameleon...

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe.... må le litt. Jeg gjorde det, men hadde ikke Simo, jeg hadde Emmaljunga City Cross, og syns den var for stor og tung. Og Simoen er jo nesten dobbelt så tung :-) Så ja, jeg hadde gjort det. Det er en annen verden med sportsvogna til bugaboo cameleon i forhold til en stor og tung firhjuling. Samtidig sitter ungen mye bedre i cameleon. Vi sleit veldig med at gutten vår sank veldig sammen i sportsdelen på citycrossen.

Men vær forberedt på at cameleon ikke er særlig god i snøføre og i skog og mark hvis man ikke kjøper vinterhjul til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så vittig.

Er mye pga sittestillingen jeg vil bytte. Han sitter bare ikke greit i simoen...

 

Er du fornøyd med buggisen?

Noe du ikke er fornøyd med?

 

Takk for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kjempefornøyd.

Det jeg liker best er at den er:

liten og lett

god å sitte i

stor bag hvis man skal bruke til nyfødt baby

svinger rundt 180 grader uten problem med bare en hånd

lett å slå sammen og tar liten plass i bilen

funker greit å ta på bussen også

 

Ulemper:

Ikke like stødig som feks Simo, men det er en mye mindre og lettere vogn, og de egenskapene Simo har pga tyngden vil jo naturligvis ikke buggisen ha. Noen mener den er litt slarkete, men jeg har ikke merket noe til det.

Bremsen er litt vanskelig å ta av igjen med bare en hånd

Ikke god på slapseføre med de småhjula, neste vinter kjøper jeg vinterhjul og håper de er gode.

Det er en DYR vogn, jeg kjøpte min brukt. (Tror de holder seg godt i pris på bruktmarketdet)

 

For min del er fordelene med vogna større enn ulempene, men ingen vogn er perfekt for noen tror jeg. Man må bare finne ut hva som er viktigst. Hadde jeg brått blitt vognløs nå og måtte kjøpe ny hadde jeg uten tvil kjøpt buggis en gang til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for godt svar!

 

Da har vi bestilt buggis med adapter til maxi cosi.

Bestilte fra babytrader.eu, kom på 5800 med frakt (så kommer norsk moms i tillegg når vi henter vogna på posten..)

 

Gleder meg til å få den!

 

Og hvis den er knallbra så selger vi bare simoen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...