Gå til innhold

Noen som ikke vil vite kjønn? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var veldig enige om at vi ville vite det, men på UL var det ikke mulig å se om det blir det ene eller det andre. Vi er selvfølgelig mest opptatt av å få et friskt barn, og nå siden vi ikke fikk sett hvilket kjønn det blir, tenker vi på å ikke finne det ut senere heller. Litt mer å presse for på under fødsel kanskje?

Noen som ikke vil vite kjønnet, og hvorfor? Samler gode argumenter, for jeg er så nysgjerrig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Vi bestemte oss med en gang for at vi ikke skulle vite kjønn. Siden da har begge to hatt "svake øyeblikk", men vi har klart å la være. Det er jo kjempespennende å ikke vite noe, som du sier, så har man litt mer å presse for under fødsel.

Vi gjør det mest for spenningen sin skyld, men jeg synes det er litt sånn at i disse tider så kan man liksom vite alt om barnet før det er født, man kan vite kjønn, om barnet er friskt, man kan se hvordan det ser ut på 3D ultralyd og man vet omtrent hvor stort det er ved fødsel. Men kan langt på vei bestemme hva slags fødsel man vil ha med tanke på smertelindring evt naturlig fødsel (ikke at det er noe galt med det altså, jeg skal ha all den smertelindring jeg kan få.....), man kan til og med sitte hjemme og høre på hjertelyden når man vil, det er bare å kjøpe en egen doppler.... Alt kan jo være planlagt i minste detalj,er det ikke litt kult å ikke vite alt før den store dagen er der da? Det synes jeg hvertfall, selv om jeg synes det begynner å bli veldig frustrerende å gå i klesbutikkene og bare kunne kjøpe nøytrale klær, har så lyst til å kjøpe en søt liten kjole eller et tøft lite antrekk til en liten jente eller gutt.... men det har jeg jo masse tid til å gjøre senere.... kan også hende at jeg ender med å kjøpe en av hver i forkant av fødsel, så får jeg returnere den ene... evt gi den bort senere....

Jeg dør av nysgjerrighet, men liker "selvpiningen" litt også ;-)

jeg er forresten i uke 27 nå og er glad for at jeg fortsatt holder stand, hihi :-)

Skrevet

I min første graviditet ville vi vite kjønn. Da var alt spennende i utgangspunktet: fødsel, hvordan det var å amme, og bare det å skifte bleie kom til å bli spennende og nytt. Derfor syntes vi det var deilig å vite kjønnet, så visste vi iallefall noe om barnet som kom.

Denne gangen vet vi jo litt mer om det å få barn, så nå syns vi det er spennende å ikke vite kjønnet. Dette gjør også denne graviditeten litt annerledes enn den første, og spennende på en annen måte. :)

Skrevet

Vi vet ikke.. Av samme grunn om dere..

Baby lå vanskelig til og i tillegg var ikke jormora

som utførte ul noe særlig interrisert i å finne det

Ut heller.. :/

Jeg hadde veldig lyst til å vite denne gangen,

Men får bare være hemmelig til den kommer ut.

Viktigste er at h*n er frisk. (har ikke visst det sikkert ned de to andre heller)

Holder på å innrede en kjeller,så tar oss liksom ikke

råd til privat ul..

Skrevet

vi ville ikke virte d for synes det er ekstra spennende å få vite det når mini kommer ut :)) har ikke visst det med de tre andre (som er jenter :)) heller og tenkte at vi ville ha samme spenningen å ikke minst gjettingen som med de andre 3.....

og det er som nevnt lengre opp at nå for tiden skal man vite alt om barnet før det kommer, kan være kjekt å "gjemme"noe tilslutt ;) er i uke 26 nå så det er mer og mer gjetting på hvilken mage jeg har og i forhold til hjerterytme o.l :) spenende synes vi....

Skrevet

Vi visste det ikke sist og heller ikke denne gangen. Synes det blir mer spennende da jeg ;) På en måte kunne jeg godt ha visst det denne gangen, men siden sambo ikke vil så har jeg ikke lyst til å vite hemmeligheten alene, og nå er det helt ok.

For meg ga det meg faktisk et ekstra lite push helt på slutten da det ble mye styr og jeg var sliten, for nå SKULLE jeg vite om dette var gutt eller jente.

Det som overrasket meg litt var at det ble ikke noe sånn aha-opplevelse der jordmor holder babyen opp og erklærer om det er gutt eller jente. Jeg fikk bare babyen opp på brystet og de tullet den inn i tepper osv. Jeg trodde først det var en gutt, men så fant jeg ut at det må ha vært navlestrengen jeg så, haha (litt vel stor tissefant??). Så jeg åpnet teppene og tok en kikk selv og jammen var det ikke Veslefrøkna som var kommet :)

Er spent på hvordan jeg finner det ut denne gangen :)

Skrevet

Vi ville ikke vite det med vårt første barn. Rett og slett fordi vi ville at det skulle være en overraskelse:) Det tok faktisk litt tid etter at hun hadde kommet ut før jeg kom på at jeg ikke visste kjønnet. Det viktigste var at barnet var friskt.

Denne gangen ville vi vite det av praktiske grunner. Først og fremst fordi jenta på 5 år gjerne ville vite det, og at hun ikke skulle gå hele svangerskapet og kanskje ønske seg en jente for så å bli skuffet når det ble gutt. (Vi venter gutt:)

Og litt av praktiske årsaker (hva skal vi finne fram, hva trenger vi ikke?)

Skrevet

Hei :)

Vi har valgt å ikke vite hvem som bor i magen min, og kommer til å være ganske klare på det når vi skal på UL.

Jeg er egentlig en syyykt nysjerrig person som gjerne vil vite det meste, men denne gange skal jeg holde meg "for god" til å finne ut av det =)

Tror jeg vil kunne gi på litt ekstra under fødselen for å endelig skulle få vitge om det er gutt eller jente.

Litt koselig å ha en liten hemmelighet som ikke engang jeg selv vet svaret på =)

Skrevet

Hei alle sammen,

takk for mange flotte og grundige svar:) Jeg gleder meg masse nå, og vi skal ikke sprekke og gå til en privat UL;)

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, men i dag tror jeg at boden skal ryddes litt og så vil jeg finne frem litt babyklær fra førstemann.

Svangerskapet har vært litt uvirkelig(tross nok symptomer) og derfor tenkte jeg at det kanskje var lettere å få et "forhold" til barnet i magen om jeg visste kjønnet:)

Skrevet

Venninnen min og mannen ville ikke vite og sa baby var født etter en fantastisk hjemme fødsel tenkte de ikke på det i det hele tatt. de var helt oppslukt av babyen. Jordmor sa ikke noe og de fikk babyen til deg. Først 30 min etterpå da babyen skulle stelles oppdaget far at de hadde glemt å se etter.

Skrevet

Derfor valgte vi å finne ut også, pga søstera.

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg visste ikke at min første datter var en jente før hun ble født, fordi det ikke var mulig å se.

Datter nummer 2 kunne vi se var en jente ganske tydelig på UL. Jeg vil ikke si at det var mindre spennende å vite kjønnet, enn ikke å vite det, derfor valgte vi å vite det denne gangen også. Nå får vi en gutt, og DET syns jeg er utrolig spennende, siden jeg har to jenter fra før :)

Spennende er det uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...