**Lykke** Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Blir satt igang neste fredag, da er jeg 37+1. Jeg skal ha nr to. Lurer på hvordan dere andre opplevde igangsetting, og hvor langt dere evt var på vei, Gruer meg litt og håper ikke det blir vanskelig og få igang fødsel....
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Hei.- Kan fortelle om min opplevelse.. Ble satt igang rett før termin pga svangerskapsforgiftning. Første de gjorde var å ta noen sånne hinner.. (Sorry, lenge siden, husker ikke alle betegnelser og sånn..) Dette hjalp ikke. Så fikk jeg to stikkpiller oppi skjeden. Ikke vondt, men måtte ligge flatt på rygg i to timer tror jeg det var. Skulle egentlig ta to til neste morgen om det ikke skjedde noe. Det starta imidlertid om kvelden etter piller om morgenen, og da gikk det fort. Et par timer med intense rier, de tok vannet, og noen små timer etterpå var han ute.. Mine to neste fødsler er ikke igangsatt og tok kortere tid. Svigerinna mi hadde en lengre affære. Fikk satt inn ballong og gikk med denne ei stund, skjedde ikke noe, fikk seks piller tror jeg og da skjedde det endelig noe.. Men det tok mye lenger tid enn min.. Ønsker deg masse lykke til og at ting går sånn passe fort... De kan sakene sine der jeg fødte (Lillehammer) og jeg ble passa godt på og det var en god opplevelse..
ariel78 Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Jeg har blitt igangsatt i begge svangerskapene, begge ganger ca 2 uker før termin. Gikk forsåvidt greit begge ganger, første gangen ble det drypp og andre gangen hadde jeg 3-4 cm åpning slik at det holdt å ta vannet. Kommer an på hvor moden du er og hvordan kroppen din responderer, jeg har heldigvis vært såpass moden selv at det har gått ganske problemfritt. Første gangen gikk det ca 10 timer andre gang 3,5 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå