Gå til innhold

Slitsomt problem..Er alenemor, og far vil invitere til dåp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt mellom meg og bf før babyen ble født, vi har aldri bodd sammen, og nå er hvert eneste møte på fvk et h***** fordi vi ikke tåler hverandre i det hele tatt...

På tross av dette ser jeg at det beste av meg å gjøre er å la han og hans familie delta i dåpen, selv om fvk har forsikret meg om at dette ikke er noe han kan kreve så lenge jeg har foreldreansvaret og den fulle omsorgen, og vi aldri har bodd sammen.

Så kommer problemet: Han vil invitere barna til den nye mannen til moren sin, og mener at de er familie for han, siden han har daglig kontakt med de(merkelig da, at jeg kun traff de to ganger i løpet av de mnd jeg var sammen med han, og aldri hørte om de ellers). Dette er mennesker jeg ikke kjenner, som ikke er familie hverken for meg eller barnet vårt, og som jeg ikke syns har noe i dåpen å gjøre. Kan forøvrig nevne at jeg vil at dåpen skal være en liten, koselig affære med kun nærmeste familie, og jeg skal ikke invitere egne fettere eller kusiner selv engang, kun tanter/onkler, mine foreldre med samboere, søsteren min med barn og ett nært vennepar av meg som jeg også håper vil være faddere.

Hvordan få eksen til å forstå dette uten at det blir et leven uten like? Orker ikke høre mer på praten hans enn nødvendig, og vil derfor få det unnagjort på under fem minutter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var ikke så enkelt, fins det en annen du kan be om å snakke med barnefaren, en du har god tillit til, så kan vedkommende prøve å megle mellom dere uten at det skal bli en ny klash, få presisert at du ikke orker stort selskap, bare noen få av de nærmeste

Håper det går bra for deg

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg da. Er det så nøye at han ber de da? Dere må finne en måte å sammarbeide på.

Har selv vert endel i tottene på min eks. og skjønner at det ikke er lett. Her gikk det bedre etterhvert. Har skjønt vi er veldig forskjellige, men vi prøver å gjøre det beste for barna.

Mitt beste råd er: vel dine kamper. Dette er egentlig en bagatell. Du kan ikke bestemme hvem han vil invitere.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...