Gå til innhold

Hvordan har dere satt opp permisjonen?


Fru M

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å planlegge alt til neste år allerede nå. Ikke så lett å vite. Vi ha gjort det sånn at jeg tar alle mine uker ( full perm med 80% lønn) så er pappan hjemme i ti uker mens jeg jobber. Da er vi i juli så jeg har søkt om 5 uker ferie og forhåpentligvis er bhg plass i orden i august :o)

Hvordan har dere tenkt å gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% lønn og 80% permisjon.

 

Jeg skal ha permisjon fra april-des. Pappaen jan-februar. Gradert resten mars-april.

 

Jeg tenker da og jobbe 60% og ta ut 40% ulønnet perm i mai og juni.

 

Ordningen er basert på at vi får tak i 50% dagmamma eller barnehageplass fom 1. mars, eller så søker jeg 100% ulønnet og får klare meg på kontantstøtte + kanskje være dagmamma selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare enkelt å planlegge nei, men vi har valgt 56 ukers permisjon med 80 % lønn. Jeg tar 4 uker +1 dag ferie i juni 2011 og er hjemme med frøkna til starten av februar. Da tar pappa`n 14 ukers permisjon før jeg tar det som måtte være igjen av permisjon og opptjent ferie fra midten av mai en gang. Satser på at ferien tar oss ut i juni/ juli og så har jeg ulønnet permisjon frem til barnehagestart i august en gang. Har ikke helt oversikt over antall uker med permisjon og ferie blir tilsammen, men har spart om noen penger som skal dekke de ukene jeg ikke får lønn. Prioriterer tid hjemme med vår førtefødte vi har ventet på i snart 3 år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal ha 56 uker med 80 % selv, 46 uker mor/ 10 uker far. Vi tar ut ferie begge to, men fikk tips om å sjekke ut regelverket mtp ulønnet permisjon ettersom noen arbeidstakere da mister evt forsikringsordninger dersom noe skulle skje i perioden man er ute i ulønnet perm. Greit å vite på forhånd, selv om mange er nødt for å ta ut denne siste delen ulønnet pga barnehageplassene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å forsikre seg for disse mnd man er i ulønnet permisjon. Tror mange ikke tenker på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også tenkt å ta et par tre måneder ulønnet permisjon. Fikk nettopp vite at man ikke kan ta ferie mellom vanlig permisjon og ulønnet permisjon, så ferien må taes ut mens du har den ord permisjonen slik at denne forskyves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...