venteline Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Med 13 dager til termin har jeg fått litt angst.. Hvor mange her smører seg med olje før fødsel? Eller hvem har ikke gjort det? Og hva erfaringer har dere med dette??? Er redd jeg har tabbet meg ut med å ikke smøre meg.. (fødselsangst som kommer krypende?? )
Malene & 2 1/2 små Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Du kan jo smøre deg den tiden det er igjen.... Jeg smurte meg med soyaolje sist, og fikk kun et lite skrubbsår (og dette etter en time med pressrier). Er i uke 34 nå, så begynner med smøring nå. Det er jo ikke sikkert at det har så veldig mye å si da. Er nok mange der ute som ikke har gjort det, og ikke har revnet noe alikevel. Men er jo bare å sette igang! Lykke til med alt!
myramor Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har smurt litt nå og da denne gang.....forrige svangerskap smurte jeg hver kveld se siste dagene, og jordmor på sykehuset kommenterte det under fødsel....det bøyde og tøyde så bra, ingen rifter:)) Lykke til, bedre sent enn aldri:) Jeg brukte jordnøttolje forresten.)
Tenker på nr 4 Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Og jeg smørte meg ingenting, og fikk ikke noen rifter:)
Fødeklar_ja! Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Smurte mæ aldri med de 2 forrige, og har ikke fått ei eneste rift i helligdommen min til no Så æ droppe det den her gangen også, og satse på at fødselen går like bra no også
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Smører litt sporadisk. Samme sist, men fikk noen smårift. Har hørt man må massere litt godt. Men jeg er så hoven nedentil at jeg ikke orker!!
St.hans-gutt og en på vei Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Smører litt jeg og på kvelden. Er i uke 34 Smurte med førstemann, men ble klippet siden han ikke kom seg helt ut. Tøyer og bøyer dere mye når dere smører? Smører dere mye og lenge?
✫milla✫ Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Jeg er av dem som har kjøpt inn olje, til å smøre. Både på magen, og til underlivet. Jordmora mi har tidligere vært skeptisk til smøring mot strekkmerker (på magen), men det synet har endret seg, og nå mener hun dèt kan ha effekt. Det har visst kommet ut en undersøkelse om dette.. Jeg har smurt magen med olje fra Weleda med jevne mellomrom, hverken hver dag, eller fast, men noenganger morgen og kveld, alt ettersom hva jeg har følt at jeg/huden trenger. Dette har jeg gjort siden 7. mnd, for å "se" om det funker. Har ikke fått synlige strekkmerker, utover de jeg (mistenker at jeg) har fra før Oljing/smøring av underlivet for å unngå å revne derimot, har min jordmor IKKE noe tro på, og hun anbefalte det heller ikke på noen måte. Jeg kjøpte slik olje også, men innså at slik smøring (og ikke minst tøying og bøying!!??) ikke er for meg. Slitsomt og knotete å få til i slutten av et svangerskap også. Jeg har termin 12. april.. Er også veldig spent..
fox`y Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Jeg smurte meg i første svangerskap med jordnøtt olje, resultatet ble soppinfeksjon og en del sying etter fødsel. Tok også bringebærbladkappsler. Med nr 2 turte jeg ikke å bruke noe nedentil for soppinfeksjon ville jeg ikke ha, brukte heller ikke kappsler. sydde mindre me nr 2. Nå har jeg heller ikke brukt noe så blir spennende å se om hvordan d blir når jeg skal føde nr 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå