Gå til innhold

Er det farlig og tattovere seg når en er gravid?


MammaLissi87

Anbefalte innlegg

Jeg Har allerede tatt 1 tattoo dette svangerskapet, men da var jeg bare 16-17 uker på vei, og han som tok den på meg sa at det ikke var farlig og at det eneste er at det kan ta litt lengre tid for den å gro skikkeligt, så jeg tok risken og det gikk helt fint..

Planlegger en til tattoo, men er litt mer usikker på denne pga jeg er vel rundt en 27 uker på vei når denne skal tas, så det jeg lurer på er om det er større risiko jo lengre inni svangerskapet du er, eller om det ikke har noen betydning??? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nei det er ikke farlig i seg selv å ta en tattoo når du er gravid. MEN, du risikerer at resultatet blir alt annet enn fint. Det er selvfølgelig litt avhengig av hvor du har planer om å ha den, men grunnet fare for å få vann i kroppen o.l ville jeg vært skeptisk da dette kan gjøre at den 'sprekker' opp og resultatet blir deretter. Tror jeg ville ventet til jeg var ferdig med å være gravid, er uansett bedre å ta tattoo på høsten slik at du får nesten et år der den ikke trenger å være i solen, blir finere resultat i lengden da. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er farlig vet jeg ikke. Men da jeg gikk med eldste, ville ikke tattovøren tattovere meg fordi jeg var gravid. måtte vist pent bare vente. husker ikke hvorfor han ikke ville..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for svar :)

Skal bare ha en liten tattoo på håndleddet (fødsels datoen min) Så regner ikke med at det er så veldig stor fare for at den sprekker eller at jeg får vannfylling akkuratt der :) Tenkte mer på om selve blekket osv kan være skadeligt for fosteret, men siden du Cece♥juli-jente♥, sier at tattooen i seg selv ikke er farlig, så er jeg ikke bekymret lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg ville IKKE gjort det i løpet av svangerskapet pga infeksjonsfaren pluss at det er greit at kroppen får konsentrere seg om å lage en babis i stedet for å jobbe mot noe "fremmed" for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Er tatovør så føler jeg må gi et svar på dette;) Personlig tatoverer jeg ikke gravide, mest pga at immunforsvaret da får "sjokk" siden huden prøver å støte blekket fra seg som andre fremmedlegemer. Immunforsvaret er jo som kjent opptatt med andre ting under en graviditet;) Så selvom alt av utstyr er sterilt og rent så er infeksjonsfaren der, den er heldigvis liten, men ting kan skje. Så jeg anbefaler å vente til etter du er ferdig med å amme for å være helt sikker og da blir resultatet bedre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...