Gå til innhold

Karrierekvinne og alenemor - noen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg synes det er så mange her som synes det er vanskelig å kombinere jobb og barn. Finnes det ikke så mange her med krevende fulltidsjobber og barn i tillegg - og som er fornøyde med livene sine? Enten de er alene med barn og har bra samarbeid med far, eller om de bor sammen med far.

Selv har jeg en jobb med mye ansvar og som består av mye reising (ca 60 døgn pr år - har trappet ned fra 100) men også svært mye frihet i form av at jeg har mye hjemmekontor og styrer hverdagen min i stor del selv. Dvs at de dagene jeg jobber hjemme kan jeg ha en rolig morgen med sønnen min på 2,5 år, hente senest i 16-tida og jobbe videre etter leggetid kl 19. Fordi jeg er alene er jeg jo rimelig låst til leiligheten etter leggetid likevel, så da er det helt okay å jobbe.

Heldigvis er jeg så heldig at barnefar og jeg samarbeider godt (selv om han jobber turnus - så det blir mye jobb med å få timeplanen til å gå opp) og en sjelden gang må jeg hente inn besteforeldre til å hjelpe.

Sønnen er stort sett glad og fornøyd, og jeg er stort sett glad i både jobben og resten av livet mitt, selv om jeg stort sett jobber mer enn 100% hver eneste uke.

Ville egentlig bare si at det er mulig -selv om det i perioder er kjempeslitsomt og støvkaninene tar litt overhånd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en slik jobb med mye reising, møter, lange dager osv. Men da vi skilte lag og far bestemte seg for at han ikke ville ha samvær så måtte jeg ta meg en ordinær 8-15 jobb.

Jeg klarte ikke å kombinere så karrieren må vente. Jeg må sette barnet først og det er egentlig ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...