Gå til innhold

En kunde komenterte hvor tynn han syntes jeg var idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres merklig ut, men jeg er renholderske. Teamet mitt har mange forskjellige steder så vi blir ikke så sterkt knyttet til de forskjellige bedriftene vi er innom. Dette er i tillegg en relativt ny kunde, har vært der i underkant av ti ganger.

Uansett, så skulle denne kunden gi meg noe frukt. Det er veldig snilt, men ut av prinsip spiser jeg ikke kundens mat eller frukt. I stedet for å si det så sa jeg "nei, takk passer midjen vettu" Selvfølgelig med glimt i øyet og på en humoristisk måte, men kunden ble veldig alvorlig. Han fortalte meg at han hadde lagt merke til at jeg var veldig tynn og måtte passe på å spise skikelig, dessuten så måtte jeg passe på å ikke jobbe alt for mye for jeg så sliten ut også....

Jeg ble helt satt ut og rødmet fakttisk!! Syntes det var skikkelig ubehagelig å få fokus på meg selv på denne måten. Hvordan skal man reagere??

Å bare for å ha sagt det så har jeg en BMI et sted mellom 19-20 så det er ikke synd på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker som du fisker etter enda mer bekreftelse på å høre at du faktisk er tynn fra flere hold. og bmi en tilsier jo at du er det, så hva var poenget ditt? at du har lite peiling på din egenn kropp her? høres ut som du er litt syk

Skrevet

Regnet ut min BMI for første gang for par dager siden, og den var på 18. Så jeg hører det stadig av folk. At jeg er altfor tynn, må spise mye, har lite fett etc.

Så er ikke synd på meg heller ;)

Skrevet

Aner ikke hva poenget annet enn et det føltes utrolig ubehagelig at en fremmed tilot seg å snakke så åpent og direkte om ting han vet veldig lite om.

Jeg spøker og snakker mye med kundene mine, men aldri om noen personlig.

I mine øyne så har jeg en helt vanlig, tynn kropp. Jeg er ikke undervektig og trenger ingen bekreftelse eller avkreftelse på det fra et forum. Jeg kommer aldri til å se kroppen min som alle andre ser den så i den grad har jeg veldig lite innsyn i egen kropp.

Skrevet

Kunden var altfor personlig og privat, han uttaler seg om ting han ikke har noe med å gjøre! Fysj,så ubehagelig. Neste gang får du takke for bekymringen, men du synes vekten din er en privatsak.

Skrevet

Herregud, det får da være måte på å være formell i kunde/vaskehjelp-forholdet da. Hvorfor i all verden kunne du ikke si ja takk til en frukt?

På jobben hilser vi alltid hyggelig og prater med vaskerne selv om de kommer fra et byrå slik at vi kun ser dem når de er innom og vasker.

Glad det ikke er det byrået du jobber for vi bruker.

Ser ikke noe problem med kommentaren ang. vekta heller jeg da, selv om jeg selv alltid har vært tynn og stadig får kommentarer av den typen fra både kjente og ukjente.

Skrevet

Du overreagerer veldig. Og du kunne godt takket ja til litt frukt.

Skrevet

Je synes også du overreagerer. Det var jo også du som først begynte å snakke om egen kropp da, at du må passe midjen. Siden du tydeligvis er ganske tynn så synes jeg du må regne med en kommentar når du sier noe sånt.t

Skrevet

Virker som du er ute etter å høre hvor tynn du er?

Du er ikke tynn, men slank.

BMI på under 18 er tynt.

Skrevet

Det er helt tragisk å begynne å mase om midjen når man har BMI på 19. Du kan godt trene og snakke om det til venner, passe på hva du spiser osv, ,men til fremmedfolk kan du godt la være. Det er bare teit. Det var du som begynte å snakke om din egen kropp så kunden din gikk ikke over streken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...