Gå til innhold

Hjelp meg med teoriprøve på bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å tar prøven på teoritentamen.no og fikk nettopp spørsmålet : Alle eldre personbiler må fremstilles for periodisk kjøretøykontroll. Hva er riktig med måned for kontroll ut ifra registreringsnummeret?

Alternativet som var riktig var : RF 15457, altså skal bilen fremstilles i november. Men hvordan ser jeg dette? Får ikke november utifra det nummeret jeg :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7. Blir ikke det juli da?

Da må det være en feil.

Prøve.no er mye bedre.

Skrevet

Ja, for det skal være det siste sifferet? Hmm.. dårlig at det er feil der da. Var den nettsiden kjøreskolen min anbefalte. Hmf! :(

Skrevet

De en betaler for er de beste. Jeg fikk lappen i dag:-)

Skrevet

Betaler 40,- pr døgn på denne siden faktisk.. jaja :) Skal prøve meg på teorien i morgen, så det får briste eller bære!

Gratulerer MASSE med førerkortet idag. Liiitt misunnelig kjenner jeg ;) hehe.. Er på bykjøringen jeg nå, så har igjen endel. Men håper å bli ferdig til Juni! :) Må være deilig å være ferdig? Er 25år jeg, så det er på tide at jeg gjør dette nå :)

Skrevet

Den andre er 29 kr dagen eller 99 for en hel uke mener jeg. Betalte med mobilen jeg.

Takk for det:-) Jeg er 41 år da! Du er jo ennå ung:-)

Skrevet

Desto morsommere at du har fått det til! Det var jo kjempegøy! Gratulerer igjen :) Takk for tips!

HI

Skrevet

jeg har 7 i slutten på min å måtte godkjennes i ovember, grunnen er at det blir forskjøvet pga det er sommer mnd eller noe slikt, har ikke helt ron på hvorfor, men når jeg ringte å skulle bestille til juli sa di at det var til november pga et eller aent...

:)

Skrevet

Det siste tallet i registreringsnummeret avgjør, med unntak av 0 og 7, som skal kontrolleres i hhv oktober og november. Årsaken er så enkel som at mnd 0 ikke finnes og 7 (juli) er ferietid for de aller fleste.

Skrevet

Tuusen takk :) Får sikkert ikke spørsmål om det, men da vet jeg det iallefall! Takktakk!

• 3 år senere...
Skrevet

• Skilt med 1 som siste siffer framstilles i januar

Skilt med 2 som siste siffer framstilles i februar

Skilt med 3 som siste siffer framstilles i mars

Skilt med 4 som siste siffer framstilles i april

Skilt med 5 som siste siffer framstilles i mai

Skilt med 6 som siste siffer framstilles i juni

Skilt med 7 som siste siffer framstilles i november

Skilt med 8 som siste siffer framstilles i august

Skilt med 9 som siste siffer framstilles i september

Skilt med 0 som siste siffer framstilles i oktober

Skrevet

• Skilt med 1 som siste siffer framstilles i januar
  • Skilt med 2 som siste siffer framstilles i februar
  • Skilt med 3 som siste siffer framstilles i mars
  • Skilt med 4 som siste siffer framstilles i april
  • Skilt med 5 som siste siffer framstilles i mai
  • Skilt med 6 som siste siffer framstilles i juni
  • Skilt med 7 som siste siffer framstilles i november
  • Skilt med 8 som siste siffer framstilles i august
  • Skilt med 9 som siste siffer framstilles i september
  • Skilt med 0 som siste siffer framstilles i oktober
Siden denne tråden er 4 år gammel snart, så regner jeg med at HI har lappen i boks ;)

Anonymous poster hash: 5b7ed...7f2

• 2 år senere...
Skrevet

Personbiler skal kontrolleres første gang i det fjerde året etter registreringsåret, og deretter hvert andre år.

Hvilken måned kjøretøyet skal fremstilles for kontroll bestemmes av registreringsnummer. En huskeregel er at bilens kontrollmåned tilsvarer siste siffer i registreringsnummeret, med unntak av registreringsnummer som slutter på 7 (disse skal kontrolleres i måned 11).

Juli og Desember er ikke kontrollmåneder.

Skrevet

Tråden er 6 år gammel...

Anonymkode: 5af6c...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...