Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Sitter å tar prøven på teoritentamen.no og fikk nettopp spørsmålet : Alle eldre personbiler må fremstilles for periodisk kjøretøykontroll. Hva er riktig med måned for kontroll ut ifra registreringsnummeret? Alternativet som var riktig var : RF 15457, altså skal bilen fremstilles i november. Men hvordan ser jeg dette? Får ikke november utifra det nummeret jeg :S
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 7. Blir ikke det juli da? Da må det være en feil. Prøve.no er mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Ja, for det skal være det siste sifferet? Hmm.. dårlig at det er feil der da. Var den nettsiden kjøreskolen min anbefalte. Hmf!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 De en betaler for er de beste. Jeg fikk lappen i dag:-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Betaler 40,- pr døgn på denne siden faktisk.. jaja Skal prøve meg på teorien i morgen, så det får briste eller bære! Gratulerer MASSE med førerkortet idag. Liiitt misunnelig kjenner jeg hehe.. Er på bykjøringen jeg nå, så har igjen endel. Men håper å bli ferdig til Juni! Må være deilig å være ferdig? Er 25år jeg, så det er på tide at jeg gjør dette nå
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Den andre er 29 kr dagen eller 99 for en hel uke mener jeg. Betalte med mobilen jeg. Takk for det:-) Jeg er 41 år da! Du er jo ennå ung:-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Desto morsommere at du har fått det til! Det var jo kjempegøy! Gratulerer igjen Takk for tips! HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 jeg har 7 i slutten på min å måtte godkjennes i ovember, grunnen er at det blir forskjøvet pga det er sommer mnd eller noe slikt, har ikke helt ron på hvorfor, men når jeg ringte å skulle bestille til juli sa di at det var til november pga et eller aent...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Det siste tallet i registreringsnummeret avgjør, med unntak av 0 og 7, som skal kontrolleres i hhv oktober og november. Årsaken er så enkel som at mnd 0 ikke finnes og 7 (juli) er ferietid for de aller fleste.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Tuusen takk Får sikkert ikke spørsmål om det, men da vet jeg det iallefall! Takktakk!
MatsEng Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Skilt med 1 som siste siffer framstilles i januar Skilt med 2 som siste siffer framstilles i februar Skilt med 3 som siste siffer framstilles i mars Skilt med 4 som siste siffer framstilles i april Skilt med 5 som siste siffer framstilles i mai Skilt med 6 som siste siffer framstilles i juni Skilt med 7 som siste siffer framstilles i november Skilt med 8 som siste siffer framstilles i august Skilt med 9 som siste siffer framstilles i september Skilt med 0 som siste siffer framstilles i oktober
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Skilt med 1 som siste siffer framstilles i januar Skilt med 2 som siste siffer framstilles i februar Skilt med 3 som siste siffer framstilles i mars Skilt med 4 som siste siffer framstilles i april Skilt med 5 som siste siffer framstilles i mai Skilt med 6 som siste siffer framstilles i juni Skilt med 7 som siste siffer framstilles i november Skilt med 8 som siste siffer framstilles i august Skilt med 9 som siste siffer framstilles i september Skilt med 0 som siste siffer framstilles i oktober Siden denne tråden er 4 år gammel snart, så regner jeg med at HI har lappen i boks Anonymous poster hash: 5b7ed...7f2
ImAdriax Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 Personbiler skal kontrolleres første gang i det fjerde året etter registreringsåret, og deretter hvert andre år. Hvilken måned kjøretøyet skal fremstilles for kontroll bestemmes av registreringsnummer. En huskeregel er at bilens kontrollmåned tilsvarer siste siffer i registreringsnummeret, med unntak av registreringsnummer som slutter på 7 (disse skal kontrolleres i måned 11). Juli og Desember er ikke kontrollmåneder.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 Tråden er 6 år gammel... Anonymkode: 5af6c...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå