Gå til innhold

Bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om ny barnehageplass, og egentlig hadde vi ikke tenkt til å bytte... men nå er jeg plutselig usikker, og så er barnehagen vi har fått tilbud om plass i stengt de to dagene fram til svarfristen, så jeg får ikke vært på besøk der før det.

Snuppa vår er 2 år, og går i privat barnehage nå. Vi er kjempefornøyd med ped.leder og en av assistentene, de har bra opplegg, lager mat til ungene hver dag etc. Samtidig er det litt mange utenlandske tilsatte, for øyeblikket 3 av 4 på avdelingen, og den ene assistenten snakker rett og slett skikkelig dårlig norsk. De har dessuten lite kapasitet på storbarnsavdeling i forhold til småbarnsavdeling, og har ikke hatt noe godt svar på hvordan det skal ordnes når mange skal opp på storbarnsavdeling.

Den nye barnehagen vet jeg ikke mye om, bortsett fra at den er litt større, har bedre belegg av pedagogisk personale, og er kommunal. Jeg kjenner ingen som har barna sine der, så vet ikke om den har godt rykte eller ikke.

Hvordan kan jeg best ta en avgjørelse? Jeg vet jo hva jeg har og ikke hva jeg får, men plutselig vet jeg ikke hva jeg skal velge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet iallefall at kommunale barnehagen i gjennomsnitt ofte er bedre enn kommunale.

Men jeg ville aldri ha byttet barnehagen uten å vært på besøk,truffet personale i barnehagen og hørt hva andre sier om barnehagen.

Alt dette gjorde vi.

Og fra høsten av så bytter vi fra privat til kommunal barnehage:))

Skrevet

herregud mente bedre enn PRIVATE!!!:P

Skrevet

Ja, jeg vil veldig gjerne besøke den eventuelle nye barnehagen... kanskje jeg må spørre om å få frist til mandag? Er ikke sikkert barnehageopptaket er så enig i det... Den kommunale har visst førskolegruppe også, det har jeg ikke hørt om i barnehagen vi har nå, men er jo et poeng når man har barn som snart skal begynne på skolen...

HI

Skrevet

Be om utsatt svarfrist og at du vil på besøk. Det hjelper sikkert valget deres :)

Skrevet

Det siste året er veldig viktig så det at barnehagen har en førskolegruppe er veldig positivt.

Hilsen første anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...