Gå til innhold

Hvorfor i alle dager skjemmes noen foreldre over en ammedukke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på side2.no nettopp at foreldre raser etter at en dukke man kan amme har kommet på markedet.

På HVILKEN måte kan det være skadelig for et barn å late som hun gir pupp til en baby? Har vi virkelig kommet dithen at det er greit for barn å late som de gir flaske med melk til baby, men ikke å amme.

Det som KAN VÆRE farlig er den farmasøytiske industrien som har gjort milliardindustri ut av lissom-melk.

Uff, vi blir smartere og smartere sier de, men jammen blir vi dummere og dummere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi noen ting er forbeholdt voksne? Sex, fødsler - og amming, er eksempler på dette.

Skrevet

nei, vet ikke helt hva skade det kan gjøre men ser vel egentlig ikke helt hvorfor man skal gå til innkjøp av det. Kan jo likegjerne kjøpe en dukke, vil barnet leke at det ammer så vær så god :)

Skrevet

både min datter og sønn kan gjerne late som om de ammer "babyen sin"..

Skrevet

Det var veldig viktig for min eldste å late som om hun ammet sin dukke (hun var 5) når vi fikk baby. Selv om babyen både ble ammet og fikk mme.

Vet ikke hvorfor noen gremmes over det,men det er en naturlig del av leken med dukker for flere barn med småsøsken.

Skrevet

Vil tro det har noe å gjøre med at mange ser på pupper som noe seksuelt, og synes det er ekkelt at barnet skal "amme".

Synes selv det er fjollete, men svogeren min sier at datteren hans aldri får en slik dukke.

Skrevet

Den klaginga der har foregått i USA og der er raske til å klage masse hvis det er noe som avviker fra standard.

De er skikkelig pripne og selvmotsigende der borte. Har god erfaring ettersom jeg har bodd der selv. For dem er det galskap å gå toppløs, men røyke marijuana hver dag, det er greit.

Skrevet

Hæ? Dette forstår jeg ikke, må man lage spesialdukker for at barna skal kunne holde den mot brystet og late som de ammer?? DET synes jeg er noe å reagere på!

Skrevet

Barnet tar på seg en slags puppetopp, og barnet suger på "puppene". Selvsagt kan man holde en dukke mot brystet og late som om man ammer, regner med at du forstod at denne var litt annerledes?

Skrevet

jeg hadde IKKE likt hvis min 3 åring skulle "ammet" dukkene sine... selv om dette er det naturlige ! jeg hadde blitt kvalm jeg rett og slett ....

det er faktisk ALTFOR tidlig !

Skrevet

Da jeg var 7 brettet jeg opp tskjorta og prøvde å amme lillesøstera mi. Kan tenke meg mamma ville ha foretrukket det om jeg hadde en dukke å leke-amme heller, for det tror jeg hun syntes var litt vanskelig å forklare til meg hvorfor jeg ikke fikk lov til. :)

Skrevet

Dokka er helt OK den.

Men jeg synes det er unødvendig å lage en "puppetopp" som ungene skal ta på seg for å late som om de ammer babyen

Skrevet

Aaah... det hadde jeg ikke fått med meg før nå. Æsj! Det er å gå for langt ja!

Skrevet

Hvorfor det? Er det noe verre enn at det følger med tåteflaske til å mate med? Ser ikke ut som pupper, heller.

Skrevet

Æsj... dette var bare ekkelt.....

"- Amming var en naturlig ting før grådige farmasøytiske firmaer prøvde å tjene penger på kunstig melk. Når jenter nå leker med ammebabyen vil hun lære at det er den naturlige måten å mate et barn på, sier talsperson Dennis Lewis ifølge ABCNews." .... Blir litt provosert jeg! Det er faktisk ikke alle som kan amme, og tror neppe jeg hadde fått det til om jeg hadde starta øvinga som 3-åring.... Så jeg takker herved "grådige farmasøyter" for at mine to barn har fått i seg næringsrik melk!"

Skrevet

Ser ikke problemet. Ungene leker jo voksne på alle andre områder.

Mor, far og barn

politi og røver

butikk

mor på tur med dukkevognen sin

Dette med den puppetoppen er ikke noe å rope høyt om heller, synes jeg

Skrevet

Eh ja?

For å mate med flakse eller kopp, må jo barna ha flaske, kopp eller noe som likner.

For å leke amming, kan de jo bare brette opp genseren! :)

Skrevet

He he, er det blomsterpupper? Hjelpes, hva som er så gale med det da?

hilsen 22:01

Skrevet

Åh det er jo bare nydelig jo! :)

Skrevet

Synes ikke det er det minste galt, jeg :)

22.02

Skrevet

Javisst, men er det eklere å amme en dukke enn å gi tåteflaske?

Skrevet

Jeg er nesten overrasket over at så mange her synes dette var helt greit.

Kommer ALDRI til å gi mitt barn en slik dukke. Jeg kan ikke noe for det, men dette synes jeg var ekkelt.

Skrevet

Nei, har jeg sagt det??

Men jeg synes hele poenget med å knyte på ungene en blomstertopp som skal "etterlikne" pupper er ganske tåpelig. Kan de ikke bare løfte opp genseren liksom? Hvis poenget er å etterlikne ekte amming, så liknet jo denne blomstergreia svært lite da! Eller er poenget å sammenlikne bryster med blomster? :)

Skrevet

Ser virkelig ikke poenget med en sånn topp.

Dagens leketøy legger altfor mange føringer for selve leken, det syns jeg er trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...