Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har bedt hjem 5-6 damer til helgen til et lystig (muligens fuktig:) lag. Da jeg ikke er noen stor kokk og får fryktelig prestasjonsangst ved å servere middag, tenkte jeg å lage noe snacks eller fingermat i stedet. Litt mer enn potetgull med dip, liksom. Men jeg trenger forslag. Det bør være noenlunde greit å få i stand, og kunne være ferdig i god tid før gjestene kommer. Hittil har jeg tenkt på litt ost og kjeks, wraps med pålegg som kan rulles sammen ( men hva?), druer... Til søtt tenkte jeg tira misu. (evt en morsom kake). Kreative kvinner, hjelp en usikker vertinne:D
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Tips til wrapsene: Tortilla lefser som du smører på philadelphia ost og pesto. Så har du på spekeskinke, ruccola salat og raspet parmasan ost. Supergodt og enkelt.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Enkelt, godt og som alle liker? Ta pitabrød, smør på rød pesto, skjær opp oliven, paprika, pepperoni hiv over ost og hiv i ovnen. Superenkelt, og kjekk mat som alle liker:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Bak en quiche/pai. Du kan kjøpe ferdig paideig eller paideigmiks og fylle oppi med det du liker. Eller kjøpe en ferdig pai, sånn frossen, strø på ekstra ost, steke den og legge ruccola på toppen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Ikke for å være negativ til forslaget ditt, 20:23, men jeg liker ikke rød pesto, oliven eller pepperoni...:-) Så ALLE liker ikke det der! Forslag til fingermat: Brie med chorizo og paprika. Skjær en bit brie, fold chorizo rundt, en bit paprika oppå, festes med tannpirker. Kjøttboller Foccacia Lakseruller (Lefse, philadelphia, røkelaks, rucccola)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Kult:) Mange gode forslag!! Keep'em coming!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Jeg dytter igjen jeg - har bestemt meg for wraps med ulikt innhold, tenker på tacofyll og røkelaks med snøfrisk. Flere tips til fyll?
ketchup Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Jepp, noe som er kjempe godt er med kylling, rømme, sursøt dressing/saus, ruccola, paprika.... mmmmmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå