Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Rett nok er anonymforumet på dinbaby/barnimagen.com for at man skal kunne lufte store og små problemer, anonymt. Men at man skal få trakassere en navngitt person igjen og igjen, i månedsvis, i utallige tråder og med så stygge og grove fornærmelser som det her blir gjort, det er ikke rett. At Camilla Kvarsvik skal henges ut med navn og link til blogg, på en så usaklig måte som det gjøres her, kan få store konsekvenser både for henne selv, og familien, spesielt barna. Derfor oppfordrer jeg herved dinbaby/barnimagen.com til å sette en sperre for tråder gjeldende denne personen i et tidsrom på for eksempel tre måneder, for å se om vi kan få roet ned gemyttene her inne. Kanskje vil de verste mobberne ha glemt personen det gjelder såpass at hun kanskje får fred. For det er mobbing som pågår, og jeg vil minne dere om at slik offentlig trakassering er fullt mulig å anmelde. Og siden dette er et anonymt forum, bør dere enten slette disse innleggene fortløpende, eller stille nick/navn til disposisjon, slik at personen det gjelder faktisk kan få forsvart seg. Eventuelt vil jeg holde dere ansvarlige for hele greia, og blåse det opp i media, med politianmeldelse som ytterste konsekvens. Dere bør ta meg alvorlig på dette. En slik oppførsel som tillates her inne, ved å gjemme seg bak en anonymknapp, er noe av det verste jeg har vært borti. Og siden denne nettsiden liker å fremstille seg som noenlunde profesjonell, forventer jeg at dere begynner å oppføre dere deretter. Moderatorene må komme mer på banen, det er greit at man skal få ha sine meninger og både være sint og frustrert, men slik hets og mobbing er ikke i tråd med norske regler og normer! Ta ansvar! Jeg forventer et svar fra moderator på denne tråden!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Du skal se at det tragisk nok blir ditt innlegg som slettes, da det jo er i mot reglementet å nevne folk ved fullt navn. Ellers er jeg helt hundre prosent enig med deg! Synes virkelig ikke det er ok det som blir gjort mot henne her inne. Det er skikkelig mobbing!
Moderator-IS Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hei! Når du/dere ser tråder/innlegg som skal være slettet pga hets , personangrep etc så send oss en mail : [email protected] Send med kopi på selve tråden og innlegget så blir det lettere for oss å finne det Mvh Mod-IS
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Så det du egentlig sier er at ansvaret er på oss brukerene, og at dere ikke har mulighet eller vil stoppe hetsen av navngitte personer her inne? Føler ikke at moderator her funker som det jeg trodde moderatorer var for, siden innlegg om navngitte personer ligger ute i dager før det blir fjernet. Greit nok at man ikke klarer å fjerne noe tvert, men når det ligger et døgn ute så synes jeg det blir for slapt....
Elina Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Så enig HI. Undrer meg over at dette ikke har blitt omtalt i media enda. Hun har jo virkelig blitt hengt ut. Også enig i det 1816 sier. Lurer i tillegg på hva datatilsynet sier til at dere lar det være opp til brukerne å holde forumet rent for sensitive personopplysninger og grunnløse rykter? Kan huske å ha lest et sted at det ikke er lov å drive forum uten moderering, nettopp pga. personvernet! Dette er bare trist!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Vi får bare henge i og rapportere da, väre litt ekstra på vakt noen uker, så kanskje vi får bukt med problemet.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 men hvorfor i himmelsens navn kan ikke de som hetser denne jenta (eller andre for den del) få slettet kontoen sin her inne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå