Gå til innhold

Spise middag sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spm, men jeg kom til å tenke på det...

Hvordan gjør dere det med middagen når du eller mannen jobber sent? Vi spiser nå middag sammen i 20-tiden etter at datteren vår har lagt seg. Hun er 7 mnd.

Hun spiser sin middag i 16-tiden (middagsglass), men når hun blir så stor at hun skal spise det samme som vi spiser, skal jeg (hjemmeværende) og hun spise middag sammen, også lager samboer seg middag når han kommer hjem?

Eller hvordan gjør dere det? Spiser barnet middag "alene"?

Han kommer hjem fra jobb ca. 18-18.30

Det blir rart å ikke spise sammen når vi har gjort det i alle år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset spiser vi middag klokka fem hver dag, det har blitt helt fast hos oss. Om jeg eller mannen jobber sent spares det gjerne litt mat som kan varmes i microen på kvelden.

Men nå ha vi fire barn da, så det er mange som trenger mat selv om et familiemedlem er sent hjemme ;)

Skrevet

Til nå har vi spist sammen ca kl17 alle sammen, men nå skal jeg begynne i en ny jobb så det ikke blir mulig. Da kommer samboeren min og barna spise ca kl17 fortsatt og så varmer jeg opp maten og spiser når jeg kommer hjem. Forhåpentligvis rekker jeg hjem sånn at jeg kan spise middag når barna spiser kveldsmat. Ingen av dem er noen store middagsspisere, så det vil ikke fungere at vi spiser middag sammen alle da. Hadde de spist nok til middag til at det kunne vært siste måltidet for dagen, så hadde vi nok spist middag alle sammen da, så hadde de heller spist noe annet etter barnehagen.

Skrevet

Her spiser vi middag i 15.30-16.30 tiden og om en av oss voksne ikke er hjemme spiser han/hun når han/hun kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...