Gå til innhold

Hva bruker dere barnetrygden på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer dere den på egen konto til barnet, kjøper dere noe spesiellt til h*n eller lar dere det være en del av husholdningspengene - slik som vanlig lønn?

Finn første utbetaling i dag, og tenkte å høre hva dere andre tenker iforhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter den på egen konto. Planen er å kjøpe bunad og eventuelt gi vesla noen kroner hvis det viser seg at hun har gjort seg fortjent til det når hun flytter hjemmefra. Hvis hun derimot ikke ter seg, ødsler med penger og bare holder på med tull, blir det ikke ei krone. Det er min hemmelighet, og ikke noe noe hun skal få nyss i før den dagen det eventuelt drysser noen kroner over henne.

Hvis vi derimot kommer oppi økonomiske problemer, ryker denne kontoen uten diskusjon. Det er den andre grunnen til at hun ikke kommer til å få vite noe om disse pengene.

Skrevet

Skal ha litt perm uten lønn, så sparer så mye vi kan og da er barnetrygden en del av det som går rett på sparekonto.

Hva vi gjør senere, når begge er i full jobb igjen, det har jeg foreløpig ikke tenkt på..

Blir spennende å se flere svar her, hva andre gjør. Kanskje jeg også får noen gode forslag? :-)

Skrevet

Vi har valgt samme løsning som Mor Løvehjerte.

Planen er riktignok ikke bunad, men jeg ønsker også å holde det hemmelig for den håpefulle for å se om han er ansvarlig nok til en slik gave, det er jo snakk om over 200 000,-.

Er han ikke ansvarlig nok er det i grunnen vi som har gjordt en dårlig jobb......

Men hadde vi ikke hatt romslig økonomi hadde det gått rett inn i husholdningsbudsjettet.

Skrevet

Den blir en del av husleia :o)

Skrevet

Pengene går med til husholdninga :-)

Skrevet

Her går den også inn i husholdningen, men mest fordi vi ikke har noen andre muligheter til å overleve økonomisk. Har et håp om å kunne sette det inn på en sparekonto seinere - når vi begge er i jobb og har en ellers ok økonomi

Skrevet

De går på sparekonoer til prinsessene =0) Sammen med alle pengergaver de får. De står i mitt navn slik att jeg kan ha kontroll over pengene slik att de ikke blir brukt på tull.

Skrevet

Sparer noe og resten går med i det store sluket :) Blir vel kanskje annerledes da jeg begynner i jobb igjen ;)

Skrevet

Jeg har permisjon fra studiene pga sykt barn, så det er bare samboeren min som jobber. Vi bruker derfor barnetrygden på mat og andre nødvendige ting. Tidligere har jeg satt inn barnebidraget jeg får på en konto, og det kommer jeg nok til å gjøre fremover også når jeg begynner i jobb. Det blir på en måte samme greia. Planen er at disse pengene skal gå til BSU, sertifikatet eller noe annet nyttig når den dagen kommer.

Skrevet

litt forskjellig, denne mnd går den til klær. noen ganger på sparekontoen.

forje gang gikk den til meg :) da klippet jeg meg og kjøpte meg bukse.

Skrevet

Den går inn i husholdningen så den brukes til det som trengs. Når økonomien blir bedre vil vi spare 500-1000 kr i mnd per barn, når det blir vet jeg ikke enda.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vi setter den inn på sparekonto, slik at pengene kan brukes til f.eks førerkort, innskudd på leilighet eller lignende.

Skrevet

den går i det store sluk dessverre

Skrevet

De mnd vi har råd til det setter vi de inn på egen konto som vi bruker til litt større ting, vinterdress, sykkel, osv. Men som oftest så bruker vi de på mat.

Skrevet

En del går på sparekonto og resten går til vanlige ting de trenger. Planen er at vi skal betale ned mye (eller lite, avh av studielengde) av studielånet deres, eller som innskudd til leilighet.

Skrevet

Egen konto. Så blir det bunad og tilskudd til bolig e.l. når hun blir konfirmant og etterhvert flytter ut :)

Skrevet

Nå har jeg 3 barn, så det er 3000kr nesten i mnd. De går inn på forbrukskontoen, vi sparer fast sum til hvert av barna i mnd, men ikke hele barnetrygde, resten av pengene går med til de vanlige utgiftene som går fra den kontoen, mat, klær, osv.

Skrevet

Akkurat nå går de til husholdningen siden jeg er hjemme i ulønnet permisjon og jobber bare annenhver helg, og har kun det og kontantstøtte å leve av. Når jeg begynner å jobbe fullt i august skal de inn på konto :)

Skrevet

Vi sparer 500 kr i mnd til hver av gutta. Om det kan kalles å spare av barnetrygden er vel bare et spørsmål om hvordan man ser på det :)

250 går til fond og 250 inn på bankkonto. Kontoene står i gutta sine navn og der settes også gavepenger inn, så har beløpsgrense ifht overformynderi i bakhodet! Barnekontoer har nemlig beste rentebetingelser. Fonds-'kontoene' er opprettet i mitt navn.

Skrevet

Har utbetalt 2600 i barnetrygd og småbarnstillegg i mnd, en ordinær barnetrygd går inn på sparekonto.

Skrevet

Så sparer altså 970 kr i mnd:) Egentlig kanskje litt for mye med tanke på vår økonomi, men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...